Strategii eficiente pentru creșterea conturilor de social media

 

 

by Raluca Zdrobiș, Marketing Wizard

 

 

Este bine știut deja, de foarte multă vreme, că este necesar să ai o prezență solidă în mediul online pentru a putea crea o vizibilitate corectă pentru business-ul tău, și că, efectiv, un business care nu are prezență online nu există pentru consumatori. Prezența și promovarea pe social media sunt cruciale pentru succesul oricărui business din nișa beauty, de aceea, înțelegerea corectă a acestui mediu și adoptarea strategiilor potrivite, pot transforma un cont de social media dintr-o simplă vitrină digitală într-un motor puternic de creștere a afacerii. Promovarea business-urilor din nișa de beauty în mediul online nu mai este opțională, ci esențială pentru a reuși și a atrage clienți noi. Cu toate acestea, nu este suficient doar să ai un cont pe platformele de social media, trebuie să îl crești în mod organic și natural pentru a avea rezultate durabile.

Trăim în era digitalizării, este mai ușor ca nicio altă dată în istorie să îți promovezi business-ul în fața audienței corecte și să atragi clienții potriviți pentru tine. Deși digitalizarea a transformat industria promovării, acest lucru nu înseamnă că dacă arunci reclame în online totul va fi bine. Este necesară o înțelegere a mediului online și a rețelelor de social media pentru a promova corect și coerent și pentru a aduce produsele sau serviciile oferite în fața consumatorului.

Digitalizarea a schimbat paradigma relației dintre business-uri și clienți, iar această schimbare aduce cu sine atât oportunități imense, cât și provocări semnificative. În acest context, este esențial să explorăm strategiile eficiente prin care business-urile din industria frumuseții pot să își valorifice prezența pe social media și să construiască conexiuni autentice cu consumatorii lor, într-o manieră relevantă și inovatoare.

Prima greșeală, și cea mai mare, pe care o văd constant la business-uri este faptul că tratează conturile de social media de brand ca pe un cont personal. Complet greșit! Conturile unei persoane trebuie să aibă un conținut complet diferit față de cele care reprezintă un business.

Dar să le luăm pe rând. Unul dintre cele mai importante aspecte în gestionarea unui cont de social media pentru un business din nișa beauty este conținutul organic și natural. Ce înseamnă acest lucru? Înseamnă să atragă urmăritori care sunt cu adevărat interesați de produsele și serviciile brandului, în loc să recurgă la tactici artificiale sau plătite pentru a obține un număr mare de urmăritori. Și când spun tactici plătite, mă refer fie la cumpărarea de urmăritori de pe diferite site-uri, fie la participarea la concursuri organizate de terți în calitate de sponsori.

De ce este important acest aspect? Pentru că urmăritorii veniți pe conturile de social media în mod artificial sunt fie boți, fie conturi auxiliare ale persoanelor reale, caz în care persoanele reale nu sunt active pe aceste conturi și nu creează engagement, le utilizează strict pentru a participa la concursuri.

În social media, nu doar cantitatea de urmăritori contează, ci și calitatea acestora. Urmăritorii care sunt cu adevărat interesați de brand vor avea o probabilitate mai mare de a deveni clienți și de a rămâne loiali brandului. Pe când conturile auxiliare și boții nu vor putea face niciodată conversie. Numărul de urmăritori este mult mai puțin relevant decât engagementul!

Engagementul este cel care creează comunități!  

Prin atragerea de urmăritori organici, se poate construi o comunitate autentică în jurul brandului. Această comunitate poate deveni un instrument puternic pentru promovarea și susținerea afacerii în mod constant. În plus, algoritmii platformelor de social media au devenit mai inteligenți în detectarea conturilor cu urmăritori falși sau cu angajament artificial. Astfel, un număr crescut de boți și urmăritori falși pe cont pot duce la penalizări și la scăderea vizibilității conținutului.

Conturile de social media, atunci când sunt gestionate corect, pot transforma urmăritorii în clienți – un lucru esențial, de altfel, pentru orice business din orice domeniu, nu doar din nișa de beauty. Dar, cum se poate realiza acest lucru?

Împărtășește povestea brandului și valorile pe care le are. Oamenii sunt atrași de povești autentice și de branduri cu care se pot identifica. Dacă urmăritorii simt o conexiune emoțională cu brandul, există șanse mai mari să devină clienți.

  1. Publică conținut care aduce valoare urmăritorilor tăi. Acesta poate include sfaturi, tutoriale, recomandări pentru produse sau servicii și multe altele. Nu uita de before/after, pentru ca potențialii clienți să vadă rezultatele. La fel de importante sunt și prezentarea serviciilor și produselor. Este important pentru clienți să vadă cum sunt realizate serviciile la care urmează să meargă, sau cum se folosesc produsele pe care doresc să le cumpere, pentru a căpăta încredere. Creează conținut video mai mult decât orice altceva, este cel mai urmărit tip de conținut și cel mai relevant pentru clienți. Cu cât urmăritorii tăi văd că oferi informații utile și relevante, cu atât vor fi mai predispuși să te considere o sursă de încredere și să devină clienți.
  2. Răspunde la comentariile și mesajele primite de la urmăritori. Fii disponibil pentru întrebări și solicitări. O comunicare bună și interacțiunea constantă cu urmăritorii pot construi o relație mai solidă și încredere. Sfat: răspunde la întrebările de la o postare imediat după ce ai postat din nou, astfel, cei care au pus întrebări revin pe cont exact când noua postare are nevoie de interacțiune și algoritmul o va „împinge” mai mult.
  3. Oferă urmăritorilor tăi promoții sau oferte speciale. Poți crea coduri de reducere exclusive pentru urmăritorii de pe social media sau poți organiza campanii promoționale care să îi încurajeze să devină clienți. Poți folosi alte conturi care să promoveze aceste coduri de discount, cum ar fi influenceri sau micro-influenceri din nișa ta, sau poți face cross-promo cu alte branduri complementare.
  4. Pe măsură ce crești contul de social media pentru afacerea ta, este esențial să analizezi și să ajustezi constant strategia. Verifică periodic secțiunea de Insights pentru a înțelege mai bine comportamentul urmăritorilor tăi. Acolo poți găsi informații despre ce tipuri de conținut funcționează cel mai bine, care sunt orele de vârf ale activității urmăritorilor și multe altele. Ajustează-ți strategia în consecință și experimentează cu diferite tipuri de conținut și tactici pentru a vedea ce funcționează cel mai bine pentru afacerea ta.

Giveaways – cum să le faci CORECT

Giveaway-urile pot fi o modalitate eficientă de a atrage atenția și de a crește numărul de urmăritori. Cu toate acestea, trebuie să fie făcute cu atenție pentru a evita atragerea unor urmăritori care nu sunt cu adevărat interesați de brandul tău. Iată câteva sfaturi pentru a organiza giveaway-uri eficiente:

Organizează un giveaway împreună un influencer sau un alt brand cu o comunitate mare – concursurile organizate în colaborare cu un alt cont de social media care are deja o bază mare de urmăritori va avea mai mare succes decât unul organizat pe cont propriu, mai ales dacă contul este la început. Urmăritorii contului terț vor veni către contul business-ului tău și probabilitatea de a rămâne pe cont este mai mare, deoarece vin prin recomandare. Practic, acest tip de giveaway funcționează pe principiul garantării calității de către celălalt cont care deja are creată o comunitate bazată pe încredere.

Alege premii relevante – premiile oferite în cadrul giveaway-ului ar trebui să fie relevante pentru publicul tău țintă. Mai mult, dacă este vorba despre un business care furnizează servicii de beauty, proximitatea urmăritorilor este cuvântul cheie. Pentru a putea recruta noi clienți dintre urmăritori, este important ca aceștia să poată ajunge fizic la tine pentru a beneficia de servicii. Dacă urmăritorii sunt din Cluj, iar salonul este în București, probabilitatea ca aceștia să vină în salon este extrem de mică, infimă. Prin urmare, mai bine vin mai puțini urmăritori în urma unui giveaway, dar de calitate, decât foarte mulți, dar care nu sunt relevanți.

Cerințe clare – stabilește reguli și cerințe clare pentru a participa la giveaway. De exemplu, poți cere urmăritorilor să te urmărească, să lase un comentariu, să dea tag unui prieten și să dea like câtorva poze din feed. Aceste cerințe ajută la creșterea angajamentului și la atragerea urmăritorilor cu adevărat interesați.

Promovează intens – publică postări și stories pentru a promova giveaway-ul în mod regulat. Cu cât oferi mai multă vizibilitate acestuia, cu atât vei atrage mai mulți participanți.

Selectează câștigătorii transparent – după încheierea giveaway-ului, anunță câștigătorii în mod transparent și onest. Asigură-te că premiile sunt livrate în timp util și respectă promisiunile făcute în cadrul giveaway-ului.

De ce să nu participi la giveaway-uri organizate de terți, în calitate de sponsor:

Răul pe care îl produce un astfel de concurs unui cont de social media este incredibil de mare. Dar să vedem de ce:

Vine audiența nepotrivită – probabil cea mai mare problemă cu acest tip de concursuri este audiența nepotrivită pe care o aduc. Da, numărul de urmăritori crește simțitor, dar persoanele care vin pe cont nu sunt cu adevărat interesate de brand. În mare parte pot fi copii, care nu au putere financiară de cumpărare. Este doar un număr care, ulterior, nu poate fi fructificat și transformat în clienți.

Foarte mulți pleacă de pe cont – deoarece nu sunt cu adevărat interesați de brand, de servicii sau de produse, urmăritorii veniți în urma concursurilor vor pleca imediat după anunțarea câștigătorilor. Din păcate, foarte multe conturi dintre cele care rămân nu sunt conturi principale ale utilizatorilor, sunt conturi auxiliare care nu creează engagement, ba mai mult, sufocă contul și nu lasă conținutul să ajungă la potențialii clienți.

Algoritmul vede acest flux și reflux și îl penalizează – algoritmul penalizează aceste schimbări majore pe cont, când urmăritorii vin și apoi pleacă. În primul rând, semnalează că ceva ilicit se întâmplă și contul intră în Shadow Ban, conținutul ne mai fiind împins către urmăritori, în al doilea rând semnalează că ceva este în neregulă cu conținutul sau cu brandul, și de aceea urmăritorii decid să plece.

Conținutul ulterior nu mai ajunge la potențialii clienți – atunci când urmăritorii de pe cont nu sunt realmente interesați de brand și de postări, sunt conturi care nici nu petrec timp pe platforme (deci conturi auxiliare care nu fac engagement) conținutul nu mai ajunge unde trebuie, el fiind sufocat. Algoritmul arată conținutul către aceste conturi false, dar nu există nimeni acolo care să le vadă sau să creeze interacțiune.

Creșterea unui cont de social media pentru un business din nișa beauty necesită efort, angajament și o abordare strategică. Focusează-te pe atragerea de urmăritori organici și oferă conținut valoros și relevant pentru a transforma acești urmăritori în clienți loiali. Folosește giveaway-urile cu înțelepciune și analizează constant datele pentru a-ți îmbunătăți strategia. Cu perseverență și dedicare, vei vedea rezultate. Este important să faci lucrurile mai încet, dar mai sigur, constanța și autenticitatea sunt cheia reușitei.

 

 

 


Follow Us On Instagram