Sorin Stratulat, hairstylist și brand manager Beauty District: Scopul nostru este să fim oameni faini

Brand manager al Beauty District și stilist cu peste 10 ani de experiență și educație continuă în academiile internaționale de hairstyling, Sorin Stratulat este în primul rând un om fain, care pune multă pasiune în tot ceea ce face. Într-un interviu acordat în exclusivitate Jurnalului de Estetică, Sorin vorbește despre pasiunea sa pentru domeniu, despre dragostea la prima vedere față de păr, dar și despre calitățile necesare oricărei povești de succes: răbdarea și bunul-simț.

  1. Când și cum a început povestea ta de dragoste cu părul?

Am avut mereu o afinitate pentru păr, chiar și când nu știam că există o meserie care se ocupă de asta. Chiar dacă uneori nu am simțit intens acest lucru, în permanență pasiunea mea a revenit, de-a lungul timpului, până în momentul în care m-am hotărât să fac acest lucru.

  1. Se spune că orice pasiune lasă în urmă câteva „victime”. Care au fost primele persoane pe care ți-ai exersat foarfeca?

Evident că familia mea, în special sora mea și mama. Cred că “victime” e corect folosit în acest caz, săracele au purtat cu mândrie toate greșelile mele de început.

  1. Ai regretat vreodată alegerea meseriei?

Nu, nu am regretat niciodată. Sunt în cea mai frumoasă meserie, iar singurul regret este că nu am conștientizat și mai devreme în viața mea acest lucru.

  1. Dacă ar fi să alegi, ce experiență crezi că te-a ajutat cel mai mult să ajungi în top? Dar în managementul Beauty District?

Aș spune mai degrabă o calitate: răbdarea. Răbdarea de a învăța, de a exersa, de a înțelege că este un timp pentru toate. Managementul Beauty District este o altă meserie. Am fost nevoit să dezvolt alte abilități la mine și să înțeleg că cele două meserii au nevoie de timp și resurse diferite.

  1. Ce ai recomanda unui hairstylist la început de drum? Care sunt „secretele” succesului?

Recomand tuturor stiliștilor răbdare si bun-simț. Meseria noastră este despre oameni, nu despre păr. Și avem nevoie de resurse imense de răbdare cu toți cei din jurul nostru. Bunul-simț se manifestă de la cum te îmbraci, la cum îți ții telefonul în mână, la cum strângi după tine și cum ai grijă ca cei din jur să nu simtă că ai tu o zi proastă.  Îi sfătuiesc să nu se grăbească să ajungă “stiliști”, asta vine cu timpul, după minim 3 ani și cu multa educație în domeniu.

  1. Ce lungime ar trebui să alegem în sezonul de primăvară/vară? Ne inspiră trendurile sau fizionomia?

Ne inspiră ambele. A fi stilist înseamnă să ai capacitatea să iei elementele de trend și să le adaptezi personalității și stilului de viață pe care clientul tău le are. De asta zic să nu te grăbești să devii stilist… E nevoie de timp. Lungimea sezonului: păr până la clavicule!

  1. Care sunt culorile sezonului și ce tehnici recomanzi în materie de vopsit?

Cromatic, sezonul este foarte eterogen și trecem de la blond chardonay la negru latex. Star-ul acestuia este ginger, culoarea cuprului lustruit.

  1. La ce ar trebui să renunțăm, când vine vorba de vopsit?

Ar trebui să renunțăm la a face compromisuri în ceea ce privește produsele și la a forța părul să se deschidă mai mult decât e cazul.

  1. Care sunt acele „sacrificii” pe care orice femeie ar trebui să le facă pentru sănătatea și frumusețea părului?

Dacă nu are bani de cheltuit pe întreținere, ar trebui să se rezume la păstrarea culorii naturale, chiar dacă se vopsește. Ar trebui sa înțeleagă că nu toți stiliștii sunt la fel, dar și că doar pentru că vrei o culoare nu înseamnă că îți va sta bine sau că tehnic e realizabilă.

Ar trebui să înțeleagă că social media este o sursă de inspirație, nu de copy-paste.

  1. Recomanzi sau nu schimbările de look? Ce părere ai despre schimbările radicale?

Le recomand dacă sunt asumate și nu dacă prin ele încercăm să rezolvăm probleme mai profunde, legate de identitate sau de momente mai puțin plăcute ale vieții. Cred că e important să ne confruntăm cu toate situațiile, iar schimbările să apară pentru că într-adevăr ne dorim asta.

  1. Care este ritualul corect de îngrijire a părului vopsit?

Ritualul începe cu un vopsit corect, de la aplicare, la neutralizare. Apoi, acasă, continuă cu o grijă sporită la spălat, la produsele folosite și la timpul de acționare al măștii.

  1. Care este acel produs „must” în materie de îngrijire? Dar de coafare?

Masca de păr de hidratare profundă este produsul „must”, indiferent de tipul de păr. Poți adapta timpul de acționare și frecvența.

La coafare, produsul „must” este protecția termică.

  1. Ce obicei frecvent întâlnit, dar greșit, ai vrea să dispară din rutina clientelor tale și nu numai?

Mi-aș dori să dispară frecarea părului cu prosopul, după baie.

  1. Care este secretul unei relații de lungă durată între hairstylist și clientă?

Bun-simț și nu foarte multă prietenie. Prietenos, dar nu prieten. Cred că împrietenirea duce la încălcarea unor bariere ce au rolul lor bine determinat, cum ar fi: păstrarea unei atitudini profesionale, respectul timpului, respectul notei de plată…

  1. Ce îți dorești după ce se închide ușa salonului și ai puțin timp pentru tine?

Îmi doresc să lucrez la mine însumi și să îmi dezvolt compasiunea, înțelegerea și puterea de acceptare. Cred că scopul nostru este să fim oameni faini, meseriile pe care le avem sunt doar manifestări ale noastre, nu ne definesc sau nu ar trebui să ne definească.


Follow Us On Instagram