Frumosul nu trebuie confundat cu facilul şi cu superficialitatea

Adina Necula, Consultant de imagine și stil, jurnalist de beauty & owner al agenției de PR – Ladylike Communication

Știm că ai început încă din adolescență să distribui produse cosmetice. Povestește-ne despre acele începuturi. La ce vârstă ai simțit prima dată atracția către zona de beauty?

Înainte de toate, trebuie să îţi mărturisesc că pentru mine educaţia este o regulă de viaţă. Şi în ea am investit cele mai multe resurse. Inclusiv în perioada în care existau foarte puţine opţiuni de instruire specializată în arealul autohton şi în care am fost nevoită să mi le creez singură. Mai precis, am inversat procesul clasic de învăţare şi am început cu partea practică, ulterior, în cadrul cursurilor de perfecţionare, aprofundând şi noţiunile teoretice, absolut esenţiale.

La începutul anilor 90, părinţii mei s-au numărat printre primii clienţi ai produselor de cooking şi dining Zepter, un brand puternic, cu notorietate, care îşi făcea debutul în forţă pe piaţa din România. Adolescentă fiind, nu puneam mare preţ pe vasele de gătit sau pe seturile de servire a mesei, în schimb eram pasionată de produsele cosmetice şi de machiaj, iar cum în portofoliul Zepter se regăseau câteva zeci de referinţe noi şi extrem de interesante, am decis că vreau să asist la o prezentare şi să aflu cât mai multe despre formule, tehnologii etc. Online-ul nu era nici pe departe atât de dezvoltat ca în prezent, în parfumerii se regăseau prea puţine mărci, iar testerele lipseau cu desăvârşire, aşa că lipsa unor lucruri palpabile m-a determinat să caut un mediu care să îmi ofere posibilitatea să testez, să observ, să învăţ să analizez şi să iau contact direct cu clientul final. Pentru mine Zepter a fost o „şcoală” necesară şi după câţiva ani buni în care am trecut prin multe alte şcoli dedicate cosmeticii, mi-am dat seama că anumite lucruri concrete, practice nu trebuie să aştepţi să ţi se arate, ci trebuie să le cauţi. În profesia mea curiozitatea este esenţială. Asta desigur, dacă îţi doreşti să faci o diferenţă în vieţile oamenilor.

Când și cum ai avut ideea de a-ți face un blog?

Scriu de când mă ştiu şi mă număr printre oamenii norocoşi care şi-au putut transforma pasiunea pentru scris în profesie. De 15 ani scriu despre frumuseţe şi frumos, atât în mediul online cât şi în print, încercând să ghidez cititorii în superba, dar şi înşelătoarea, lume a cosmeticii. Cei care îmi citesc constant articolele şi îmi urmăresc de mult timp activitatea, ştiu foarte bine că scriu mult, detaliat şi documentat. Ideea blogului a survenit în 2006 ca o extensie a spaţiului editorial. Lucram deja de câţiva ani într-un trust de presă şi mereu mă confruntam cu limite de caractere, un anumit număr de pagini alocate subiectelor etc. În 2006 nu existau bloguri de beauty autohtone, însă nu mă interesa defel acest lucru. Când mi-am creat contul pe wordpress, aveam în minte un singur lucru: să scriu atât cât îmi doresc, în propriul meu spaţiu şi în stilul meu caracteristic. Nu am făcut rabat de la nimic, chiar dacă ascensiunea blogului a presupus multe nopţi nedormite şi muncă aproape fără oprire.

Blogul tău are acum numele de “Lady Like”. Care este povestea numelui? De ce “Lady Like”?

„Lady Like” este mai mult decât o simplă denumire, un concept care reuneşte absolut tot ceea ce îmi doresc să traduc în scris sau practic, o aspiraţie şi un ideal tangibil pentru orice femeie. Mi-am gândit brandul personal pornind de la dorinţa puternică de a lăsa o amprentă pozitivă în vieţile tuturor celor cu care intru în contact, online sau offline, de a oferi conţinut de calitate într-o mare de imagini efemere, de a dezvălui secretele industriei frumuseţii, cu tot ceea ce are aceasta mai nou şi mai performant de oferit (de la ultimele tehnologii cosmetice şi până la tratamente inovatoare sau beauty gadget-uri menite a fi utilizate la domiciliu), fără parti-pris-uri şi cu responsabilitate faţă de public.

Lady Like Adina Necula înseamnă atât frumuseţe exterioară, cât şi o personalitate feminină care străluceşte în mii de nuanţe. Cele peste 4000 de articole publicate de-a lungul anilor reflectă în egală măsură experienţa profesională şi viziunea personală asupra idealului feminin, cu tot ceea ce implică acest lucru: arta de a fi mereu frumoasă, arta de a fi elegantă în orice context, de la modul de exprimare şi până la aspect şi gestică, arta de a comunica şi de a te dezvălui de fiecare dată într-o lumină şi mai bună. În completarea articolelor de beauty, am două rubrici speciale pe blog dedicate recomandărilor de lectură şi celor de „savoire-vivre”.

Cine au fost modelele tale în viață? Persoanele care te-au inspirat, de la care ai avut de învățat?

Am fost educată de către părinţi să nu urmez niciun model, ci să devin propriul meu model. Tocmai de aceea dacă este să privesc în urmă, nu m-am încadrat niciodată în norme şi am fost mereu contra curentului. Pur şi simplu mi-am urmat intuiţia, chiar şi când şansele de reuşită păreau nule, m-am respectat pe mine şi implicit mi-am respectat profesia şi am acordat încredere oamenilor potriviţi. Unul dintre cei de la care am avut foarte multe de învăţat este Octavian Sever Coifan, reputat parfumier la Paris şi membru al Societe Francaise des Parfumeurs şi al Societăţii Române a Chimiştilor Cosmetologi.

Care a fost cea mai mare provocare pe plan profesional de până acum?

Fără îndoială momentul în care am decis să îmi continui cariera ca freelancer şi să îmi extind activitatea cu propria agenţie de PR – LADYLIKE COMMUNICATION, în portofoliul căreia se regăsesc branduri pentru care realizez concepte şi strategii de imagine, planuri de comunicare, consultanţă de specialitate etc. Este un business în care aplic tot ceea ce am învăţat până acum, atât în ţară cât şi în străinătate, şi care îmi oferă în permanenţă noi provocări. Mai ales atunci când trebuie să construiesc un proiect de zero.

Dar cea mai emoționantă experiență profesională?

Nu mă pot gândi la una singură, au fost foarte multe şi nu le-aş face defel dreptate ierarhizându-le, fiecare în parte oferindu-mi ceva unic, aşa cum nicio emoţie nu este la fel cu alta. Totuşi, dacă ar fi să mă gândesc la prima care reiese din noianul de amintiri, cu siguranţă ar fi întâlnirea cu Christopher Sheldrake (parfumier şi director de cercetare CHANEL) şi vizita Grasse-ului, locul în care, la începutul anilor 20 sub bagheta lui Ernest Beaux, avea să ia naştere o esenţă memorabilă – Chanel No 5.

Care sunt produsele cosmetice pe care tu crezi că orice femeie ar trebui să le folosească. De ce?

Orice femeie ştie că nu îşi poate menţine adevărata frumuseţe fără un ten perfect îngrijit, o piele curată şi sănătoasă. De aceea, recomandările mele vizează în primul rând zona de skincare. Serumul este fără îndoială produsul care nu ar trebui să lipsească din niciun arsenal de frumuseţe. El este practic activatorul tinereţii, elixirul care face toată diferenţa în ceea ce priveşte aspectul pielii. Două-trei picături încălzite uşor între degete şi aplicate prin tapotare fermă pe pielea curată, sunt suficiente pentru a restarta programul de funcţionare al epidermei şi a stimula procesele responsabile cu regenerarea celulară. Spre deosebire de crema care acţionează doar la suprafaţă, serumul are o acţiune ţintită, rămânând să lucreze în interior şi să remedieze disfuncţiile, acolo unde acestea se produc.

Apoi desigur, foarte importantă este folosirea cremelor potrivite vârstei şi cerinţelor tenului în anumite etape: neapărat o cremă hidratantă protectoare cu SPF în jurul vârstei de 20 de ani, o formulă bună care să suplinească din timp carenţele de colagen care încep să se facă simţite de la 27 de ani, un tratament anti-aging obligatoriu la 30+ şi o cremă cu proprietăţi vindecătoare, intensiv regenerantă după 40 de ani. Şi să nu uităm bineînţeles de crema pentru conturul ochilor şi al buzelor, al cărei rol nu poate fi îndeplinit de niciun alt produs (formulele sunt concepute special pentru nevoile acestor zone şi sunt axate pe decongestionare, calmare, hidratare, stimulare a microcirculaţiei).

În alegerea cremelor potrivite esenţial este atât sfatul specialistului, cât şi observarea atentă a schimbărilor prin care trece tenul de-a lungul timpului. Trebuie să ştii să dialoghezi cu el şi să îi identifici nevoile în fiecare etapă. Toate aceste lucruri se învaţă şi se deprind cu răbdare.

Împărtășește-ne un secret/truc sau ritual de înfrumusețare de-al tău. 

Nu închei nicio săptămână fără a aplica cel puţin 2-3 măşti faciale. Măştile faciale, alături de serumuri, se numără printre cele mai valoroase secrete de frumuseţe, motivul fiind unul foarte simplu: au acţiune imediată, iar folosindu-le constant pielea îşi îmbunătăţeşte considerabil calitatea. Prin urmare şi machiajul se va aşeza altfel pe ten, va rezista mai mult timp şi nu va fi necesar să mai aplici o cantitate mare, ci doar foarte puţin cât să uniformizezi cromatic. Obişnuiesc să alternez măştile, astfel încât să îi ofer tenului meu un ritual complet, ca la salon – purifiere, hidratare, anti-poluare şi fermitate – sau să recurg la layering (aplic într-o singură sesiune pe ten, măşti diferite în funcţie de problemele pe care le identific; de exemplu: o mască cu argilă pe zona T, o mască hidratantă pe pomeţi, o mască cu efect de fermitate pe conturul facial).

Un alt truc la care apelez destul de des, de data aceasta de machiaj, este aplicarea unui pigment roşu pe lobul urechii şi pe zona mediană a nasului (poate fi puţin fard de obraz sau chiar o pudră translucidă amestecată cu fondul de ten). Poţi încerca, îţi va conferi o mină înviorată, proaspătă.

Cum se desfășoară o zi obișnuită din viața ta?

Îmi încep ziua destul de devreme, în jurul orei 7:30, cu o cafea tare şi cu mail-urile urgente. Apoi planific postările în social media pentru clienţii agenţiei, verific statusul proiectelor în derulare, lucrez la texte, campanii sau implementări (după caz), îmi stabilesc agenda de întâlniri şi îmi rezerv neapărat câteva ore pentru documentare, testări de produse sau servicii şi scris. În funcţie de cât de aglomerată este ziua, încerc pe cât posibil să onorez invitaţiile la evenimentele de beauty şi să strecor şi şedinţele foto pe care le am în plan.

Ne poți oferi câteva recomandări pentru persoanele pasionate de zona de beauty, care îşi doresc să aibă o carieră în acest domeniu? Ce au nevoie pentru a reuși?

În primul rând pentru a avea o carieră de succes în beauty, trebuie să îţi doreşti să investeşti timp în propria educaţie şi formare: cărţi de specialitate, cursuri, studiu în biblioteci etc. Mai precis, trebuie să fii conştientă de faptul că ai în permanenţă ceva de învăţat şi că înainte de a te uita la ce fac alţii, este imperios necesar să te concentrezi asupra a ceea ce faci tu. Nu este suficient să participi de două-trei evenimente şi să transcrii comunicate de presă pentru a te numi beauty editor. Dacă vrei să păstrezi această activitate că hobby, ocazional, atunci îţi poţi permite să o iei mai uşor. Însă să scrii constant, documentat, coerent şi într-un stil care să atragă şi care să îţi creeze o identitate…. e muncă grea şi migăloasă. Şi mai presus de toate, e o mare responsabilitate. Din exterior, totul pare foarte frumos şi boem. Şi chiar este frumos, însă acest frumos nu trebuie confundat cu facilul şi cu superficialitatea. Statutul de profesionist în beauty se câştigă pas cu pas, în ani de zile, şi se confirmă constant prin ceea ce ştii cu adevărat, nu prin ceea ce reproduci.


Follow Us On Instagram