Cum se pot promova în online business-urile din nișa de beauty

 

 

BY RALUCA ZDROBIȘ – MARKETING WIZARD

 

.

Trăim într-o eră digitală, așa că promovarea în mediul online este absolut esențială pentru dezvoltarea oricărui business. Pentru a ajunge în fața publicului țintă, business-urile au la dispoziție numeroase platforme și tehnici de promovare care, utilizate corect, cu o strategie coerentă și executată așa cum trebuie, vor atrage o audiență largă de potențiali clienți.

Înainte de a intra în detaliile strategiilor online de promovare, trebuie să subliniem importanța acestora. Cu o piață atât de competitivă, o bază solidă de potențiali clienți este crucială, iar promovarea în mediul online oferă oportunitatea de a conecta business-ul la audiența potrivită și de a construi un brand puternic.

Website-ul

Nu pot sublinia suficient importanța unui website foarte bine dezvoltat, este practic fundația strategiilor de promovare online și un mare diferențiator pentru clienți. Este foarte important ca website-ul să ofere informații utile și detaliate despre serviciile sau produsele comercializate, să fie ușor de navigat, să ofere clienților posibilitatea de a se înregistra în baza de date și să le ofere o experiență de shopping extraordinară. De asemenea, un blog de calitate pe site ajută la atragerea traficului organic și la creșterea vizibilității în motoarele de căutare.

Este important ca textele folosite pe website să fie scrise SEO, create pe cuvintele cheie potrivite, limbajul să fie unul profesional, dar în același timp prietenos, articolele de blog să fie de interes pentru cititori, iar pozele folosite să fie calitative. Este ideal ca pozele să nu provină, pe cât posibil, din surse de stock photos pentru a contribui la autenticitatea brandului și a website-ului.

Articolele de blog bine scrise, cu cuvinte cheie relevante, pot ajuta la creșterea vizibilității în motoarele de căutare. Oamenii caută constant sfaturi și informații, așa că furnizarea acestorapoate aduce un flux constant de trafic. Este importantă alegerea corectă a topicurilor și a cuvintelor cheie, modul în care informația este prezentată către public poate face diferența dintre recrutarea unui client nou sau pierderea acestuia.

Social media

Social media reprezintă un instrument esențial pentru promovarea oricărui tip de business. Platformele de social media permit conectarea cu clienții în timp real și oferă posibilitatea construirii unei relații solide între brand și client. O prezență activă și interacțiunea constantă cu clienții contribuie la câștigarea credibilității în ochii consumatorilor.

Un conținut de calitate este cheia succesului în promovarea oricărui brand. Postările din social media și articolele de blog ar trebui să fie interesante, atractive și să aducă plus valoare consumatorului. De aceea este important ca videourile și imaginile folosite să fie de calitate, iar textele să ofere informații, soluții și sfaturi valoroase pentru clienți.

Platformele de social media, precum TikTok, Instagram, Facebook și Pinterest, sunt spații virtuale excelente pentru a ajunge în fața potențialilor clienți, pentru a promova produsele și serviciile oferite. Este important ca, pentru fiecare platformă în parte, să fie oferit conținut potrivit algoritmilor specifici. Conținutul trebuie să fie de calitate, să fie atractiv, dar, în funcție de specificul business-ului, este important să se mențină o doză sănătoasă de profesionalism.

TikTok

Algoritmul TikTok se concentrează pe afișarea conținutului relevant pentru fiecare utilizator în parte. Practic, imediat ce a fost postat, videoul este arătat către un segment din audiență, relevant pentru utilizator sau conținut și, în funcție de felul în care performează pentru acea audiență, este transmis către audiențe mai mari pe „For you page”. Dacă, de exemplu, nu este urmărit până la final (atunci când durata videoului este mai mică de 20 de secunde) sau utilizatorul nu interacționează cu el deloc, videoul nu va mai fi plasat în fața altor utilizatori pentru că nu este considerat relevant. Pentru ca un video să aibă succes este important ca el să fie interesant, captivant, informativ sau amuzant, să rezolve o problemă sau să răspundă unei întrebări.

Facebook

Algoritmul Facebook se concentrează pe afișarea conținutului relevant către prieteni și afișează foarte mult conținut în funcție de interacțiunile trecute ale fiecărui utilizator. Dacă TikTok afișează conținutul către un public care nu urmărește utilizatorul, ci mai degrabă topicul, Facebook afișează conținutul către urmăritori sau prieteni, după caz. Pe Facebook interacțiunea constantă cu utilizatorul este extrem de importantă, mai ales că ne adresăm unui număr finit de oameni.

Instagram

Instagram se axează pe conținutul vizual, în special pe postările cu imagini sau videouri de înaltă calitate. Deși a început ca o platformă destinată distribuirii de poze, tendința este din ce în ce mai mare către promovarea conținutului video pentru că Instagram își dorește să concureze cu TikTok. Nu mai este o platformă la fel de relevantă precum era în trecut, însă, ca în cazul oricărei platforme de social media, conținutul de calitate, relevant, este cel care atrage audiența. Autenticitatea este cuvântul cheie pentru creatorii de conținut.

Pinterest

Pinterest este un cunoscut motor de căutare folosit mult prea puțin de către business-uri pentru promovarea serviciilor și produselor comercializate. Este o platformă cu potențial mare de conversie, atunci când este utilizată corect. Pentru a beneficia de tot ce are Pinterest de oferit sunt necesare imagini de foarte bună calitate și utilizarea corectă a textelor și pinurilor pentru a conduce audiența din Pinterest în website-ul propriu.

YouTube

YouTube este în continuare cea mai mare platformă de video, perfectă pentru postarea de tutoriale, recenzii și videouri cu servicii. Utilizarea cuvintelor cheie potrivite în descriere ajută la creșterea vizibilității. La fel ca pe Facebook, este foarte importantă crearea unei baze de urmăritori, însă conținutul video poate fi descoperit de către persoanele interesate și dacă aceștia nu au dat subscribe. Pentru ca un video să fie mai ușor de descoperit pe YouTube este important ca descrierea și titlul să fie cât mai explicite, să poată conduce corect audiența către conținutul creat.

Pe lângă prezența online, pe website și social media, prin postarea de conținut interesant, educativ și informativ, există și alte câteva modalități care pot ajuta la promovarea unui business în mediul online. Cu ajutorul acestora se creează o mai bună legătură între brand și client și este important să fie folosite pentru a crește notorietatea brandului și pentru a dezvolta percepția pozitivă a potențialilor clienți cu privire la brand.

Recenzii și evaluări

Recenziile pozitive de la clienți sunt extrem de valoroase pentru orice business, dar mai ales pentru business-urile din nișa de beauty. Acestea pot influența decizia altor potențiali clienți și pot ajuta la construirea încrederii în brand. Clienții pot fi încurajați să ofere feedback prin completarea unui formular, după testarea produselor/serviciilor, care le oferă o reducere la valorică sau un cadou la următoarea achiziție. De asemenea, un QR Code plasat într-un loc vizibil pentru clienți poate ajuta la creșterea numărului de recenzii.

Publicitate plătită

Publicitatea plătită pe platforme precum Google Ads sau Facebook Ads este un tool care ajută la o promovare mai rapidă către o audiență specifică. Însă este important ca reclamele să fie făcute corect, iar mesajul transmis către public să fie unul de interes.

Grupuri de Facebook și comunități online

Grupurile de Facebook sau forumurile online sunt o modalitate excelentă de a conecta un brand cu audiența sa. Este un spațiu virtual în cadrul căruia potențialii clienți pot discuta despre serviciile sau produsele pe care brandul le oferă, pot afla informații importante, cele mai nou lansate servicii/produse și pot pune întrebări atunci când au nedumeriri. Este important, însă, să existe comunicare și activitate continuă pentru a crește comunitatea și pentru a o cimenta.

Email Marketing

Email Marketing este folosit pentru a comunica cu persoanele direct interesate de servicii și produse. Indiferent că au dat subscribe la newsletter sau au ajuns în baza de date deoarece sunt deja clienți, comunicarea directă cu ei ajută la fidelizarea acestora și la creșterea vânzărilor. Email marketingul este folosit pentru a păstra clienții informați cu privire la oferte speciale, evenimente sau noutăți legate de produse și servicii și poate menține o legătură puternică cu clienții.

Promovarea business-urilor de beauty în mediul online este esențială pentru a construi un brand solid și a atrage clienți noi. Cu o strategie bine pusă la punct, care include conținut de calitate, social media, articole de blog și crearea de comunități online, se poate atinge succesul și într-o nișă atât de competitivă cum este cea de beauty. Este important ca strategia de comunicare să fie făcută corect, să fie utilizate toate toolurile disponibile și să se mențină autenticitatea în comunicare.

 


Follow Us On Instagram