10 Întrebări… pentru Alina Iakab, Fendissima

10 Întrebări… pentru Alina Iakab, Fendissima

Pentru a-i familiariza pe cititorii Jurnalului deEstetică cu activitatea Fendissima, te rog, Alina, într-un scurt rezumat să prezinţi da capo ideea care a stat la baza creării acestei firme şi care au fost principiile de business care au stat în spatele opţiunilor tale pentru produsele profesionale pe care le ai acum în portofoliu?

Fendissima a luat naştere în anul 2008 din dorinţa de a aduce ceva nou pe piaţa din România, profitând de experienţa mea în aria centrelor de înfrumuseţare. Am început activitatea propriu-zisă în anul 2008, după 2 ani de căutare a unor branduri de calitate superioară care nu existau la vremea respectivă în ţara noastră. Am dorit să „spargem gheaţa” şi să nu mergem pe urmele deja lăsate de alte companii, de aceea am gândit un concept nou, am găsit produsele perfecte pentru ideea noastră şi, cu încredere, am pornit la drum. Întotdeauna ideea de nou, de schimbare, provoacă reacţii de toate felurile, din cauza incertitudinii, dar în urma acţiunilor noastre am demonstrat că produsele şi conceptual nostru sunt de bun augur şi de calitate superioară, şi merită tratate ca atare.

La Braşov, pe strada Mihai Eminescu, foarte aproape de centru ai şi un salon foarte cochet care poartă acelaşi nume. De unde şi de ce Fendissima Studio&Spa şi nu altfel?

Proiectul Fendissima, ca şi nume, provine din familia noastră, mai exact de la numele primei noastre fetiţe, FENDI, asociat cu terminaţia unui cuvânt puternic din industria de înfrumuseţare, „Bellissima – SSIMA”, denumirea perfectă! Practic, startul proiectului nostru a fost centrul de înfrumuseţare, gândit în aceeaşi doi ani în care s-au selectat şi viitoarele produse cu care urma să lucrăm. Fendissima este de fapt un Boutique SPA şi genul de loc unde vii să te relaxezi într-un ambient diferit şi extrem de primitor, dar poţi să găseşti şi multe lucruri care îţi pot fi de folos: produse profesionale pentru acasă, haine care poartă semnăturile unor designer faimoşi, bijuterii, decoraţiuni de interior, parfumuri pentru ambient, celebrele prăjituri Macaron by Madame Lucie şi… multe altele în funcţie de sezon şi de evenimentele următoare.

Merg pe principiul că dacă ştii ce îţi doreşti şi faci tot ce îţi stă în putinţă să reuşeşti, eşti mult mai aproape de succes.

Soţul tău, Fabio este şi el foarte implicat în a te susţine în demersuri. Cât de important consideri că a fost şi este susţinerea lui?

Este foarte adevărat, se implica permanent, aşa cum a făcut-o dintotdeauna. Susţinerea lui este extrem de importantă. Împreună suntem mai puternici! Eu chiar cred că am ajuns în acest punct datorită fuziunii dintre noi, a ideilor puse cap la cap şi a dăruirii faţă de acestproiect.

Ştiu că la Fendissima Studio & SPA organizezi şi alte tipuri de acţiuni care suscită, sunt convinsă, interesul doamnelor din Braşov.

Clienţii sunt cei mai importanţi pentru noi şi încercăm să le aducem noutăţi permanent, să descoperim lucruri care le pot înfrumuseţa viaţa, să organizăm evenimente la care să participe cu drag. Centrul Fendissima Studio & SPA găzduieşte anual evenimente care sunt menite să adune laolaltă clienţii dornici să afle noutăţi, să fie consiliaţi: Târguri de Craciun, de 8 Martie, de Paşte etc. dar şi evenimente în care prezentăm branduri noi, axate pe conceptul de spa boutique.

După Essie a venit rândul Davines. Ambele branduri au succes la nivel internaţional, sunt pretenţioase şi, în ceea ce priveşte Davines, pot spune, foarte selective din punct de vedere al calităţii produselor, ingredienţilor şi al spaţiilor în care se regăsesc. Ce trebuie să facă un importator al unui brand de unghii, respectiv al unui brand hairspa deluxe pe o piaţă cum este cea românească? Care sunt atuurile sale atunci când concurenţa nu este tot timpul una în parametrii corecţi ci mai degrabă de dumping?

Am avut avantajul de a introduce pe rând pe piaţă aceste branduri, lucru care ne-a permis să alocam timp necesar procesului în care clienţii noştri s-au familiarizat cu gamele noastre de produse. Am început cu ESSIE, produse profesionale pentru manichiură şi pedichiură pentru unghii naturale şi doi ani mai târziu am introdus DAVINES, un brand de calitate superioară pentru îngrijirea diferitelor tipuri de păr şi scalp, cu game complexe de produse. Practic, tot drumul a fost şi este precedat de sondarea pieţei existente.

Ce te-a uimit în bunul sens al cuvântului la Davide Bollati, deţinătorul brandului Davines şi cum ai reuşit să obţii drepturile de distribuiţie pentru România? (pentru că au fost mai mulţi doritori dar doar unul a fost ales, tu!)

Davide Bollati este un om extraordinar! Nu este genul de om pe care te aştepţi să-l întâlneşti. Este mai degrabă cald, amabil, interesat şi extrem de realist. Revenind la întrebarea ta: întregul proces până la obţinerea acestui proiect de exclusivitate şi import în România a produselor Davines a contat foarte mult. La fel de mult pot să spun acum că a existat şi un dram de noroc.

Ce consideri că a fost mai dificil de făcut: poziţionarea pe piaţa profesională a unui brand nails sau cea a unui brand de păr?

Fiecare stategie a fost diferită şi a necesitat o abordare aparte. Cred că, în general, în ţara noastră, lumea nu este la fel de deschisă asupra produselor de păr, din cauza scepticismului şi din cauza obişnuinţei şi a fidelităţii faţă de produsele deja existente. Dar…nimic nu este imposibil, cu siguranţă. Produsele noastre pentru îngrijirea părului ajung în locaţii selecţionate, în saloane este înţeles foarte bine conceptul de protejare a naturii. Practic, mergem conform trendului de a fi prietenos cu mediul, cu ajutorul produselor Davines.

Cât timp acorzi afacerii tale şi cât timp mai rămâne pentru tine şi pentru familie?

Implicarea este primordială, ca în orice fel de afacere şi necesită foarte mult timp pentru a face lucrurile să meargă frumos, dar încerc întotdeauna să găsesc echilibrul între viaţa personală şi profesională, chiar dacă actorii principali în ambele variante suntem eu şi soţul meu. Contează foarte mult să fim împliniţi pe ambele planuri şi să încheiem ziua cu bucuria că lucrurile au fost făcute bine şi cu respect faţă de cei din jurul nostru.

Ai două fetiţe superbe. Te moştenesc? Sunt passionate şi ele de produse de înfrumuseţare??

Fendi şi Francesca sunt la vârsta la care culorile şi texturile sunt foarte interesante pentru ele, se joaca cu rujuri, creme, farduri, le descopera interesante, dar pe de-o parte înţeleg şi faptul că va veni vremea lor să le folosească. Iau contact cu salonul nostru, observă tot ce este nou, sunt curioase, ceea ce mă bucura: înseamnă că au un simţ dezvoltat pentru frumos.

Ce ritualuri de îngrijire, înfrumuseţare ai?

Ca orice femeie, mă îngrijesc cât pot de mult, în accord cu timpul pe care îl pot aloca acestui scop. Cred că cel mai important lucru este să ştii mereu să găseşti timp pentru tine, deoarece vremea îşi pune amprenta asupra noastră. Pentru mine procesul de demachiere este unul pe care nu îl sar niciodată, oricât de obosită aş fi după o zi întreagă de muncă. De asemenea, hidratarea şi sportul sunt nelipsite din ritualul meu zilnic. Cred că din aceste lucruri şi din bucuria de a-mi petrece timpul alături de cei dragi îmi iau doza de energie care mă ajută să reuşesc în tot ceea ce-mi propun.


Follow Us On Instagram