Oricine poate reuși dacă muncește mult și pune pasiune în ceea ce face

Yolanda Frenkel, Estetician & Fondator Yolanda Cosmetics

În ziua de astăzi o cosmeticiană are acces la foarte multe informații fără prea mult efort, ci este suficient doar să-și dorească. La începuturile mele nu existau atâtea informații și nici acces ușor la cele existente. Călătoream peste mări și țări, iar acest lucru implica multe cheltuieli. Plăteam mult pentru orice Master Class sau Workshop și eram abonată la mai multe reviste de specialitate atât din Franța, cât și din America. Bineînțeles, mai târziu m-am abonat și la cele din Israel, atunci când au început să apară. Deci, costurile pentru informare erau enorme.

Care a fost traseul dumneavoastră profesional de la proaspătă absolventă de școală de estetică în Israel până la a deveni importator și distribuitor exclusiv al produse­lor cosmetice profesionale Dr.Kadir în România?

La absolvirea școlii de cosmetică aveam impresia că știu mai puțin decât știam la început. Acneea mă stresa cel mai mult și, neavând experiență personală, căutam cu aviditate informații pe toate căile: participam la toate seminariile exis­tente, mi-am cumpărat cărți de rezidențiat în dermatologie și însoțeam clientele cu ten acneic la doctorul dermatolog, din proprie inițiativă.

Pot spune că am investit de la bun început mult din toate: timp, bani și energie pentru a înțelege temeinic toate pro­blemele cu care ne confruntăm în cabinetul cosmetic. A fost o decizie bună, căci colege cu mai multă experiență cu care discutam mă asigurau că știu mai mult decât am impresia. Îmi era frică să nu greșesc. Faptul că sunt un om foarte res­ponsabil m-a călăuzit întotdeauna în deciziile mele.

Mi-am format destul de rapid clientela, fără a face reclamă. Majoritatea clientelei a venit prin prietenele mele cărora le-am făcut cadou de onomastica lor un tratament cosmetic. Ele au fost apoi cea mai bună reclamă. S-au adus una pe alta, astfel că nu mai pridideam de dimineața până seara, șase zile pe săptămână. După ani de muncă am început să simt oboseala, iar faptul că a trebuit să renunț la country club, unde înotam zilnic, la abonamentele de concert și teatru, unde adormeam de oboseală dacă aveau loc în timpul săp­tămânii și, de multe ori, la întâlnirile cu prietenii, m-a făcut să-mi regândesc strategia activității mele profesionale.

După revoluție îmi doream să revin în România. Am venit în vizită și am început să studiez posibilitățile. Atașatul comercial al Ambasadei Române la Tel Aviv nu mi-a asigurat informațiile necesare, dar nici nu m-a avertizat că atât timp cât nu am redo­bândit cetățenia română pot investi, dar nu pot rămâne pe teri­toriul României mai mult de șase luni pe an. Am început să iau “drumul pribegiei”, mai mult în avion decât la muncă, iar “so­coteala“ autorităților din aeroport nu se potrivea întotdeauna cu a mea. Nu voi uita ziua când au vrut să mă întoarcă de la Otopeni înapoi, pe motiv că nu mai aveam drept de ședere până la o anumită dată. Noroc că greșiseră la socoteală și m-au lăsat să intru. A fost o perioadă extrem de grea pentru mine și, bineînțeles, nu a contribuit la dezvoltarea afacerii.

Dr. Kadir este considerat un brand inovator și avangar­dist. Vă rog să ne explicați în ce stă acest caracter inova­tor și avangardist al produselor Dr. Kadir?

Cum au apărut pe piața israeliană produsele Dr.Kadir, pur și simplu m-am îndrăgostit de ele. Sunt o mare utilizatoare de produse cosmetice în îngrijirea personală și am folosit numai produse de calitate de la firme de renume, fără însă a fi pe de­plin mulțumită. Este adevărat că nici varietatea care este astăzi nu exista atunci, iar cremele nu mi se potriveau niciodată. Spre sfârșitul anilor `90, Dr. Kadir a scos o cremă cu colagen de care eram extrem de încântată, de altfel și clientele. După câți­va ani a înlocuit această cremă cu actuala gamă New Colagen, iar când am întrebat dece a sistat producția unei creme atât de reușită, mi-a răspuns: „voi face ceva mult mai bun și mai com­plex”. Și exact așa a fost! O clientă care nu-și găsea soluție, după ce a început să folosească New Colagen a venit să-mi spună că este”demențială“ și că în sfârșit a găsit o cremă care să i se potrivească, acesta fiind doar începutul.

Fiecare produs scos pe piață de dr. Kadir conține ingredi­ente active de ultimă generație, a căror eficacitate a fost dovedită clinic. Referitor la avangardist, vă dau un exemplu: gama CREATIVE a fost lansată în anul 2011, conținând in­grediente active, avansate și foarte performante ca:Matrixyl Synthe6 – peptide biomimetice pentru regenerare; Aquaxyl – păstrează mai bine apa în țesut; Chromocare – uniformi­zează tonul tenului; Idealift – peptide biomimetice ce luptă contra laxității pielii datorită gravitații; Phytocelltech – celu­le stem din frunze argan –suport celule dermale. Din tot ce am enumerat, abia în 2019 am văzut firme făcând reclamă la unele dintre aceste ingrediente, promovându-le ca pe o mare noutate. Deci, după 8 ani. Atunci nu este justificat a fi numit brandul Dr. Kadir inovator și avangardist?

Cum au fost primite pe piață produsele? Cât de populare sunt produsele Dr. Kadir și ce le face așa căutate?

Produsele au fost primite la început cu reticență. Tot ce era ne­cunoscut pe piața românească era catalogat curios, sceptic. Îmi aduc aminte că făceam demonstrații cosmeticienelor cu aceste produse și tot nu le venea să creadă. Majoritatea cereau să lansăm o reclamă intensă pe toate căile mediatice, astfel ca clientele lor să vină să întrebe de produse în cabinet. Au fost cosmeticiene care nu au dorit să lucreze cu noi și în final au fost nevoite, fiindcă clientele le-au cerut. S-au întâmplat și situații în care o cosmeticiană să dorească să adauge o nouă gamă de produse, iar clientele să ceară tot Dr. Kadir, căci le-au plăcut mai mult produsele acestuia. Penetrarea pe piața românească profesională a fost extrem de dificilă și din cauza multor pre­judecăți, dar publicul larg și-a spus în final cuvântul. Au fost însă cosmeticiene care de la prima întâlnire ne-au dat credit și colaborează cu noi și în momentul de față. Produsele sunt bune fiindcă sunt concentrate și active, iar rezultatele vin în foarte scurt timp. Referitor la popularitate, dacă cineva pe net s-a re­ferit la un produs anume, calificându-l că “nu este bun ca cel al lui Dr. Kadir, dar…“, aceste cuvinte spun foarte multe.

De ce ați ales tocmai produsele Kadir? Ce vă place la ele și de ce le recomandați?

Le-am ales fiindcă dau rezultate, iar prețurile sunt accesibi­le. Pentru îngrijirea tenului nu este suficientă doar o cremă. Atât Dr. Kadir, cât și eu dorim ca produsele să ajungă la toate păturile sociale și oricine să și le poată permite. Sunt crea­te după toate normele de siguranță, demonstrând respectul față de client și față de mediu.

Cum ați caracteriza piața produselor cosmetice din Ro­mânia?

Piața produselor cosmetice din România este încă în forma­re. Se prezintă mai bine decât în 2004, când ne-am început activitatea de importator, dar este mult loc de îmbunătățire și am toata încrederea că așa va fi.

Ce sfat ați da femeilor românce care doresc să se îngri­jească mai bine?

Femeia româncă este renumită pentru frumusețea ei, dar se îngrijește mult mai puțin decât vecinele ei din fostul bloc comunist, fiindcă pe scara priorităților are mai întâi familia și casa, iar când vine vorba de persoana ei, dacă mai rămân resurse financiare, pe primul loc este corpul, apoi unghiile, părul și la urmă cosmetica. Ea vine la cosmetică atunci când încep sa apară riduri sau înainte de nunta copilului. Recomand să înceapă din timp să viziteze cabinetul cosmetic. Astfel va economisi, va evita cheltuieli inutile, iar prevenția, ca și în me­dicină, este mai eficientă și mai ieftină decât corectarea.

Ce sfat ați da unei tinere cosmeticiene aflate la început de drum?

O cosmeticiană la început de drum trebuie să facă ucenicie măcar un an lângă o cosmeticiană cu experiență. E foarte important să învețe continuu, focusată pe ceea ce crede că i se potrivește mai bine și să participe la seminarii cât mai multe. Oricine poate reuși dacă muncește mult și pune pasi­une în ceea ce face. Să aibă încredere că atât timp cât acțio­nează cu responsabilitate și logică, nu are cum să dea greș. Recomandarea produselor de îngrijire acasă este foarte importantă, demonstrând profesionalism, și menținerea re­zultatelor obținute în cabinet, contrar a ceea ce cred multe cosmeticiene, chiar cu experiență. În cazurile de acnee sau hiperpigmentare, rutina zilnică este mai importantă decât tratamentul în cabinet, dar numai sub supravegherea cos­meticienei. Să fie clar, când nu recomanzi continuarea trata­mentului acasă, clienta deduce că nu știi ce să-i recomanzi sau nu ai chef să-ti dai osteneala.

Ce evenimente urmează să organizați? Ce planuri de vi­itor aveți?

De mult am învățat că planul nu se potrivește întotdeauna realității, deci mă ghidez după situație. Cel mai mult îmi pla­ce să vizitez cosmeticienele la locul lor de muncă, dându-le sfaturi personalizate, căci fiecare om este un univers întreg, iar personalizarea în toate va fi viitorul tuturor ce doresc re­ușita.

Ce calități sau acțiuni pe care le-ați făcut v-au ajutat să creșteți în carieră?

Cel mai mult m-a ajutat faptul că m-am informat și am învățat continuu, că am fost perseverentă, că am luptat pentru ceea ce am dorit, cu toate greutățile întâmpinate. Credibilitatea pe care am emanat-o, dragostea de oameni, de frumos, de­votamentul și dorința de a face bine, îmbinate cu multă mun­că și abnegație.

Cum îmbinați viața privată cu cariera?

Cariera este pe primul plan, dar mai fac uneori și mici ex­cepții.

Am aflat că sunteți amatoare de artă și muzică, la ce fel de evenimente culturale ați participat în ultima vreme? Mai este loc și timp liber pe lângă carieră și pentru astfel de pasiuni? Cum le îmbinați?

Când am musafiri din străinătate profit de ocazie să vizitez locuri noi, să văd spectacole, pentru a fi o gazdă bună. Altfel, mă retrag la sfârșit de săptămânăîn bârlogul meu cu o carte bună sau filme la TV. Iubesc lectura beletristică, dar lângă pat am întotdeauna și material profesional din care citesc aproape în fiecare seară. Simt că datorez acest lucru celor ce au încredere în mine, dar și pentru că sunt în continuă perfecționare. Un profesionist adevărat, indiferent de profe­sia lui, trebuie să se actualizeze mereu, să fie la curent cu tot ce este nou în domeniul său de activitate.

În afară de magazinele online, unde vă putem găsi și ce activități desfășurați?

Magazinul online și legătura strânsă cu cosmeticienele re­prezintă activitatea noastră de bază. Produsele pot fi găsite în cabinete cosmetice și pe site-ul www.yolandacosmetics.com


Follow Us On Instagram