Interviu cu domnul Alexandre Eram, manager Melkior

Interviu cu domnul Alexandre Eram, manager Melkior

CITAT

Dacă faci un business, crezi că poţi să câştigi imediat, dar important este să nu câştigi imediat, ci pe termen foarte lung.

Jurnalul de estetica: Proveniţi dintr-o familie cu rădăcini armene, v-aţi născut pe continentul american, aţi studiat în Germania şi Marea Britanie, iar de ani buni trăiţi în România “tuturor posibilităţilor”… domnule Alexandre Eram, cred că sunteţi foarte aproape de a  întruni perfect dictonul latin „Ubi bene, ibi patria” (ţara este acolo unde ţi-e bine).  Ce vă face să vă simţiţi acasă,  aici, într-un spaţiu cu obiceiuri, atitudini şi umor atât de balcanice?

Alexandre Eram: Sunteti foarte bine informată. De unde aţi luat toate informaţiile acestea despre mine? Unde aţi lucrat înainte? (râde) Nici eu nu ştiam că vin de acolo. Da, într-adevăr mă simt bine. M-am simţit bine tot timpul unde eram. Apropos de dictonul latin, vă răspund tot cu un dicton al lui Socrate care a spus: «Nu sunt nici atenian nici corintian, sunt cetăţean al lumii». În franceză sună: «Je ne suis ni d’Athènes ni de Corinthe, je suis citoyen du monde». M-aţi întrebat dacă mă simt bine aici, unde sunt rădăcinile mele? V-am răspuns, sunt un «cetăţean al lumii».

Jurnalul de estetica: Care au fost primele cuvinte pe care le-aţi învăţat în limba română şi de la cine? Şi cum era România  descoperită de dumneavoastră atunci ? Cum este ea acum? Dar oamenii?

Alexandre Eram: Să ştiţi că atunci când am venit în România eram înconjurat numai de români, nu era niciun străin, eram aproape singurul francez. Atunci când mergeam la masă nu puteam să mă exprim absolut deloc. Cred că primul cuvânt pe care îl înveţi este «Bună ziua». Primul lucru pe care l-am învăţat este «Puţină apă, vă rog!»; muream de sete la masă, dacă nu ştiam să mă exprim. România…asta e o poveste pe care am povestit-o de mii de ori. Asta nu aţi aflat încă, dacă ştiti de unde vin?! Trebuie să ştiţi şi asta! Bineînţeles că toate ziarele din lume trimit o imagine despre o ţară, imagine care din când în când este total eronată.  Aşa era imaginea României, mai ales acum 20 de ani când eu am venit aici. Aşa aflasem că e ca în Siberia, adică frig tot timpul, -20C, erau căruţe pe stradă şi nu existau televiziuni. Şi când am venit: erau + 40C, a venit o maşină nouă să mă ia de la aeroport şi m-am căsătorit cu Andreea Esca! Din când în când e frig, sunt din ce în ce mai multe maşini şi, într-adevăr nu ştiu câte posturi de televiziuni sunt, dar sunt foarte multe.

Când am venit în România, eram 30 de persoane la masă în fiecare seară. Astăzi suntem ca în Occident, trebuie să suni cu o săptămână înainte ca să stabileşti o întâlnire cu două persoane. Asta pentru că s-a schimbat total viaţa, s-a schimbat modul în care trăiau oamenii, modul în care munceau oamenii. Într-adevăr înainte, oamenii erau toţi cât de cât la acelaşi nivel financiar şi atunci nu existau gelozii, probleme sau tot felul de diferenţe. Astăzi, asta e, capitalism.

Jurnalul de estetică: Dincolo de orice idei preconcepute aţi ales să dezvoltaţi afaceri aici şi, mai mult decât atât, să vă întemeiaţi o familie de care sunt convinsă că sunteţi foarte mândru. De ce aţi ales însă să vă implicaţi şi în domeniul beauty (deţineţi o reţea de distribuţie de produse cosmetice, magazinele cosmetice Melkior, o şcoala de manichiură şi o şcoală de makeup)?

Alexandre Eram: Dacă faci un lucru, trebuie să-l faci bine şi este foarte greu. Dacă faci un business, crezi că poţi să câştigi imediat, dar important este să nu câştigi imediat, ci pe termen foarte lung. Să creezi ceva. Noi creăm un brand, durează foarte mult timp şi trebuie să adaugi toate elementele şi ingredientele. Este ca o reţetă la bucătărie. Dacă fac numai un grătar, e ceva; dar dacă încep să fac un preparat mai elaborat, cu sos, e altceva. Exact acelaşi lucru se întâmplă şi când construieşti un business. Aici, noi am vrut să construim tot ce ţine de beauty. Suntem pe un segment de profesionişti şi fiindcă suntem pe un segment de pro, m-am gândit că trebuie şi şcoli de profil, pentru că asta e baza. Dacă nu cunoşti  produsele, nu poţi să le foloseşti bine şi nici nu poţi să evoluezi. Şi atunci, într-adevăr, am făcut o Şcoală de Make-up care este plină non-stop pentru că avem nişte profesori foarte buni şi preţuri atractive. Scopul nostru este să formăm cât mai mulţi oameni care să ştie să folosească produsele noastre. Mai avem o Şcoală de manichiură – pedichiură, de unghii false. Ambele şcoli oferă abosolvenţilor Diplome recunoscute de Ministerul Muncii şi Ministerul Educaţiei. Când cineva a absolvit şcoala noastră, ştim că ştie meserie.

Jurnalul de estetică: Cu Melkior aţi declanşat un soi de revoluţie marketing în saloanele de înfrumuseţare din România. Ca să folosesc o replică a unui personaj faimos dintr-un roman de Marin Preda: pe ce v-aţi bazat?

Alexandre Eram: Lucrul cu saloanele e diferit. Când începem să distribuim către profesionişti devenim un fel de parteneri ai salonului respectiv pentru că nu-i vindem lui un produs, ci noi îl ajutăm să vândă un serviciu foarte bun, mai departe, la clienţii săi finali. Şi atunci suntem împreună în aceeaşi barcă şi, pentru a fi cât mai performanţi posibil, îl ajutăm cu şcolarizarea, cu tot ce ştim noi, cu timpul de lucru, îl ajutăm să fie cât mai bun, decorăm salonul, îl facem să fie cât mai atractiv. Îi oferim materiale publicitare pentru ca salonul să aibă o ambianţă plăcută pentru clienţi. În plus, am creat şi un newsletter săptămânal şi avem şi un site: melkior.ro. La acestea se adaugă o pagină de Facebook unde oamenii îşi exprimă părerile şi găsesc răspunsuri oferite de specialiştii şi tehnicienii noştri. Dacă vă abonaţi la newsletter, primiţi în fiecare săptămână sfaturi utile pentru a va desfăşura mai bine activitatea.

Jurnalul de estetică: Prin comparaţie cu ceea ce aţi văzut în acest domeniu în alte ţări, care sunt atuurile pieţei de beauty din România şi care sunt dezavantajele ei?

Alexandre Eram: În România avem nişte tehnicieni foarte buni. Să ştiţi că, de fiecare dată când mă duc în America, cei mai buni stilişti sunt români. În Franţa, la fel! Deci avem o populaţie tehnică” foarte bună. Femeile din România sunt extrem de cochete şi feminine, au grijă de ele şi atunci este un domeniu important.  În România sunt foarte puţine saloane, numai 4000, pe când în Franţa sunt 60.000, iar în Italia 40.000. Este loc pentru o dezvoltare mai mare dar acum fiind o perioadă de criză este mai greu să dezvoltăm asemenea lucru. Avem tehnicieni foarte buni dar avem şi un deficit la şcoli pentru că şcolile de atunci s-au învechit şi nu mai sunt aşa performante. De aceea, în formarea pe care o facem noi este foarte important să reactivăm partea această tehnică.

Jurnalul de estetică: Care a fost cifra dumneavoastra de afaceri în anul 2011 şi care sunt previziunile pe care le aveţi legate de sectorul esteticii aplicate în anul 2013?

Alexandre Eram: Avem mai multă activitate în retail în România. Beauty e singurul segment care şi în perioada de criză a fost în evoluţie pozitivă permanent. În 2013 estimăm o creştere mai puternică pentru că avem un nou produs care este calitativ şi încercăm să avem un preţ foarte bun pe piaţă. În 2013 estimăm o creştere de 40%.

Jurnalul de estetică: V-am cunoscut în urmă cu mulţi ani şi am remarcat atunci că vous maitrisez parfaitement la langue roumaine şi că sunteţi managerul care zâmbeşte cel mai mult. Când discutaţi cu angajaţii şi colaboratorii vă păstraţi zâmbetul intact, indiferent de problemele care sunt inerente într-o afacere?

Alexandre Eram: Da, de ce?! Vreţi să fiu trist tot timpul?! Trebuie să fiţi pozitivi, mai ales în perioadele dificile. Cred că acum criza se va termina încet, încet, dar a fost foarte greu, mai ales pentru noi deoarece am făcut o reorganizare şi o regândire totală a tot ce avem. Dacă plângeam în fiecare zi, nu ajungeam nicăieri. Cu zâmbet e mai uşor şi uite că încet, încet, ieşim din criză şi zâmbim mai mult.

Jurnalul de estetică: Cea mai mare provocare pe care domeniul înfrumuseţării vi-a oferit-o a fost…

Alexandre Eram: Crearea unui brand. Melkior – cel mai bun brand la cel mai bun preţ.

Jurnalul de estetica: Ce admiraţi mai mult la soţia dumneavoastra – Andreea Esca? Care este lucrul cel mai important pe care consideraţi că trebuie să-l preţuiască copiii dumneavoastră la părinţii lor?

Alexandre Eram: Şi ea zâmbeşte ca mine!

Asta e o întrebare la care răspunsul o să dureze cât toate întrebările de dinainte. Pe scurt: în mod normal, părinţii sunt modele pentru copii. Important e să avem un echilibru în familie, să fie armonie şi copiii să aibă o educaţie solidă pentru a se putea descurca în viaţă. 


Follow Us On Instagram