De vorba cu Helena Bruma

 

 

Helena Bruma, FONDATOR NOLIA

“Încă de la debutul meu în industria manichiurii  am știut că într-o bună zi îmi voi crea propriul brand”

 

Cum a luat naștere pasiunea ta pentru domeniul manichiu­ră/pedichiură?
Încă de mică am fost interesata de mâinile oamenilor, mereu îmi făceam prima impresie privind chipul persoanei cu care am făcut cunoștință, dupa care îi priveam mâinile în mod in­stinctiv. Cred cu toată sinceritatea că aspectul mâinilor și până și o banală strângere de mână, atunci când faci cunoștință cu cineva, îți spune exact cu ce fel de om ai de-a face. Am obser­vat cum mâinile unui om, prin gesturi, întăresc mesajul pe care îl are de transmis. Fiind și eu o persoană care gesticulează mult, am avut grijă de la o vârstă foarte fragedă de mâinile mele, iar de aici până la a dezvolta o pasiune pentru unghii a fost doar un pas.

Care a fost momentul când ai știut că vrei să transformi pasi­unea într-o meserie și să activezi doar în domeniul acesta?
Aș putea să spun că teoretic a fost un moment de cumpănă în viața mea, tocmai rămăsesem fără job și nu știam exact ce să fac pe viitor. Îmi doream să fac ceea ce iubesc și, mai ales, îmi doream un job stabil care să îmi ofere și o oarecare libertate financiară. Șotul meu Mihai, care pe atunci era doar iubit, m-a încurajat să fac un curs de unghii tehnice și să transform pasi­unea în meserie. Înainte de a mă înscrie la primul curs, petre­ceam ore în șir pe YouTube urmărind tutoriale cu și despre un­ghii tehnice. Am început să experimentez câte puțin pe mine, însă am simțit că doar dacă voi apela la un trainer specializat voi reuși să lucrez așa cum îmi doresc. Acestea se întâmplau în 2009, când industria unghiilor tehnice era chiar la început în Romania, ne lipseau multe produse și mai ales traineri și tehni­cieni care să lucreze corect.

Cum a fost drumul tău profesional de la început până as­tăzi? Povestește-ne despre trecerea de la manichiuristă, la tehnician de unghii, iar apoi la trainer?
În primul rând, cred că dorința de a deveni „cineva” în acest domeniu m-a ambiționat sa mă perfecționez constant. Primii doi ani am exersat și am învățat mult, iar din al treilea an pot să spun că am ajuns acolo unde mi-am propus. Am lucrat apro­ximativ trei ani cu agenda închisă, primeam extrem de rar cli­ente noi, deoarece lucram deja circa 12-16 ore pe zi. A fost o perioadă frumoasă, dar foarte solicitantă din punct de vedere fizic. Concomitent, primeam tot mai des solicitarea de a da mai departe cunoștințele mele, aveam aproape constant o cursantă care lucra alături de mine timp de trei luni. În fiecare săptă­mâna alegeam o alta tematică/tehnică de lucru, îi făceam de­monstrații dupa care ea lucra, la final verificam și o învățam să corecteze greșelile și să le prevină pe viitor. Ulterior am ales să predau cursuri intensive cu grupe de maximum șase persoa­ne, însă pot spune sincer că sunt extrem de solicitante aceste tipuri de cursuri, atât pentru mine, ca trainer, cât și pentru cur­sanți, fapt pentru care din 2019 mi s-a alăturat o colegă trainer.

Ce tehnică pentru manichiură îți place cel mai mult să re­alizezi?
Cel mai mult mi-au plăcut provocările. Îmi amintesc foarte bine de două cliente care au avut un impact puternic asupra carierei mele. Prima era o doamnă care vindea prune în piață, era o doamnă puțin peste 40 de ani, femeie simplă de la țară, cu mâi­ni muncite și pătate de prunele pe care le vindea. Am apreciat hărnicia ei și cu ocazia cununiei fiului său i-am oferit o mani­chiură simplă și delicată, un french alb, care i-a transformat total felul în care se comporta. Mâinile îngrijite nu se mai ascundeau sub masă, ci doamna a început să gesticuleze cu mândrie. O altă clientă, care mi-a devenit clientă fidelă timp de 4-5 ani, își rodea groaznic unghiile, m-am străduit să îi fac o manichiură care să reziste și care să arate frumos. O domnișoară frumoa­să, dar cu o sfioșenie evidentă a înflorit sub privirile mele. E ciudat cum o manichiură poate influența atât de mult starea de bine a unei persoane, însă am văzut de atât de multe ori acest fenomen, încât îndrăznesc să spun că cel mai mult îmi place să schimb starea oamenilor, să le redau încrederea care le lip­sește. Cele mai sincere zâmbete, mulțumiri și îmbrățișări pot să spun că le-am primit de la clientele mele de-a lungul anilor, așa că îndrăznesc să spun că tehnica preferată este serviciul de care are nevoie clienta din fața mea.

Ce îți place cel mai mult să faci, să realizezi manichiuri sau să predai altora cursuri?
Ambele meserii îmi oferă același tip de satisfacție, îmi dau șansa să schimb ceva la persoana cu care interacționez. Cel mai mult îmi place să am un impact pozitiv asupra oamenilor din jur, aceasta simt că este menirea mea, faptul că fac o simplă manichiură sau predau un curs sunt doar metodele mele de a oferi celor din jur din experiența și cunoștințele mele. Spre norocul meu, cele doua domenii se împletesc perfect și nu tre­buie să renunț niciodată la niciunul. În realitate, atenția mea s-a mutat puțin în altă parte și de 6 ani mă concentrez mai mult pe Nolia Shop & Academy.

Când și cum a luat naștere Nolia Shop? Dar Nolia Academy?
Încă de la debutul meu în industria manichiurii am știut că într-o bună zi îmi voi crea propriul brand. Am stabilit eu cu mine că cea mai mare reușită în aceasta industrie este să faci asta, iar în 19 decembrie 2014, Nolia a luat naștere ☺. Încă din prima clipă am știut că vânzarea de produse trebuie să vină la pachet cu detaliile tehnice, însă îmi era imposibil să le ofer mereu, 100% în mod gratuit, în consecință, am creat Nolia Academy. Aceasta este formată din două tipuri de colaboratori și anume, traineri care predau cursuri în numele nostru, aceștia au parte tot de tot sprijinul și îndrumarea noastră, ba chiar le facilităm perfecționa­rea continuă cu traineri internaționali. O altă componentă a Aca­demiei sunt Nolia Specialist care prezintă/promovează produ­sele noastre și consiliază în mod direct clientele care au nevoie de îndrumare. Întreaga echipa Nolia Academy este formată din peste 25 de persoane și suntem mândri de fiecare în parte.

Care este povestea numelui? De ce Nolia Shop?
Cred că numele unui brand trebuie să spună o poveste, Nolia clar are o poveste în spate. Eu mi-am propus mereu ca acest brand să fie despre și pentru tehnicienele care apreciază pro­dusele de calitate, așa ca încă de la alegerea numelui am decis că trebuie să cer părerea celor care îmi urmăreau activitatea pe rețelele de socializare. Am lansat o provocare și am oferit un kit de produse, primele produse ale brandului în schimbul propunerilor de denumire. Am primit extrem de multe propu­neri, iar cea care a venit cu acest nume este o tehniciană din județul Constanța. Nolia pentru mine înseamnă în primul rând anagrama cuvântului Nail, la care se adaugă și litera O, apoi sună foarte similar cu NO LIE, dacă e sa îl citim cu accent en­glezesc, și mereu mi-am dorit ca acest brand să fie unul bazat pe sinceritate și onestitate, iar în ultima instanță a contat că este a doua parte a cuvântului magnolia, floare care, de altfel, face parte din logo. În continuare consider că am făcut o alegere bună, este un nume simplu, feminin și cu un vibe pozitiv.

Ne-ai povestit mai devreme despre parcursul tău profesi­onal. Spune-ne acum și despre parcursul brandului Nolia, cum a fost de la început și până astăzi?
În primul rând vreau să vă spun despre ambiția mea prostească, cel puțin așa o vedeau cei din jurul meu în primă faza. Multe per­soane m-au descurajat și nu au avut încredere că pot să creez un brand și nu unul pur și simplu, ci unul de succes. Ei bine, eu am luptat mereu pentru visele mele și la fel am făcut și cu Nolia. E ciudat că am lansat brandul cât încă eram proaspăta mămică, fiul nostru avea pe atunci puțin peste un an și pot să spun că a fost o provocare. În același timp, lucram full-time la salon, mă ocupam de cel mic și de ceea ce presupune azi Nolia. A fost o perioa­dă solicitantă, dar extrem de frumoasă. Eu am evoluat enorm ca individ și am început să am tot mai multă încredere în mine, îmi repetam zilnic că brandurile mari la început au fost mici și că exact așa voi face și eu, voi începe de jos și voi urca treaptă cu treaptă până în vârf. În acest moment, cred că am urcat câteva sute de trepte și doar Dumnezeu știe câte trepte mai sunt până în vârf. Nu cred că voi simți vreodată că am cucerit versantul, însă știu că atât cât voi trai, voi continua să urc.

Cum alegi produsele care ajung în portofoliu Nolia?
Procesul selecției este unul foarte simplu. În primul rând, când iau contact cu un produs îl miros. Știu, pare ciudat, însă mi-am format nasul și îmi dau seama imediat dacă produ­sul merită testat sau nu. Mirosurile înțepătoare, acide sau neplăcute, precum și pe cele prea parfumate le evit 100%. Aleg produse cu miros neutru, acesta îmi oferă siguranța ca produsul cel mai probabil conține materie primă de calita­te. Atunci când un produs are un miros puternic parfumat, producătorul a avut intenția de a masca un miros pregnant, așa că spun pas acelui produs. Apoi iau mostra și îi verific consistența, pigmentația și, bineînțeles, testez felul în care se aplică pe unghie. Eu prefer produsele mai dense, stabile, însă de ceva timp aleg și produse mai fluide, pentru că piața le cere. Mostra o testez, bineînțeles, realizând o manichiu­ră cap coadă, aștept 3-4 săptămâni, iar la întreținere verific toate aspectele și eventualele probleme de rezistență, de­colorări etc. În ultimul timp am implicat și membrii echipei în alegerea noilor produse. Extrem de rar produsul nu par­curge aceste etape și anume atunci când alegem nuanțe noi cu o formulă și de la un producător cu care lucrăm deja de mult timp. Următorul capitol Nolia începe să se scrie în 2021, când vom construi propriul laborator, unde nu doar voi testa formule noi, unice, create de către chimiști exclusiv pentru noi, ci voi avea șansa să verific și să controlez 100% procesul de fabricare a acestora.

De unde te inspiri pentru crearea ambalajelor?
Încă dinainte de a lansa Nolia aveam clar în minte exact cum vreau să arate fiecare detaliu. Nu am ales întâmplător forma de cub care se regăsește atât la sticluțele de oje semipermanente, cât și la recipientele de gel. Am ales așa pentru că în perioa­dele mele aglomerate la masa de manichiură, fiind mereu pe grabă, toate cutiuțele și ojele se răsturnau când trăgeam poate mai puternic de sertar. Atunci am știut că ambalajele ideale sunt cele cubice, stau frumos lipite și nu se răstoarnă niciodată. Apoi am urât acele culori care se prelingeau mereu pe pereții exteriori și acele ambalaje care aproape că se sigilau daca le strângeam prea tare, așa că ambalajele noastre sunt realizate din polimeri care nu reacționează cu gelurile, polimeri și aces­tea. Negrul este non-culoarea mea preferată de când mă știu, îmi place să îl port și cred că este extrem de simplu și elegant, iar combinația cu auriu categoric ne duce cu gândul la ceva luxos si special. Mi-am dorit ca Nolia să transmită mesajul ales de mine, calitate îmbinată cu lux, premium și unic. Designul propriu zis nu îl fac eu, avem doi designeri cu care lucrăm de circa trei ani, eu le explic sau chiar le desenez ce mi-aș dori, iar ei le creează în programele de design.

Cum reușești să aduci mereu produse noi, în premieră pe piața din România?
Cred că mereu mi-am dorit să fac lucrurile altfel decât alții. Nu îmi place să imit/copiez pe nimeni și, condusă de aceasta do­rință, am căutat mereu să fac lucrurile în mod original, diferit. Secretul meu este timpul alocat research-ului. În primul rând petrec foarte multe ore pe rețelele de socializare, sintetizez ceea ce observ că este o nevoie a pieței și caut soluții. Așa au apărut Smart Forms, tips-urile cu care realizăm extensii în cel mai simplu mod posibil, și la fel am lansat și brandul cu un pro­dus care a rezoluționat industria, gama Gellee, gelul care nu curge niciodată. Permanent sunt în căutare de produse revo­luționare, până acum am lansat anual mai multe astfel de pro­duse și sunt convinsă că vom proceda la fel și anii ce urmează. Ba mai mult, imediat ce avem laboratorul funcțional, mă închid acolo cu echipa de chimiști și vom crea toate acele produse la care visez de mulți ani, dar pe care furnizorii noștri nu au reușit să le creeze pentru noi.

Ce diferențiază produsele Nolia de restul de pe piață? De ce le aleg clientele?
Ca să fiu sinceră nu știu exact de ce ne aleg clientele, însă știu ce facem noi ca să fim o alegere evidentă ☺. În primul rând, am construit un site foarte prietenos cu clientele, se mișca ușor și rapid, meniul este intuitiv, iar experiența de cumpăra­re este extrem de simplă. Avem descrieri complexe pentru fiecare produs, dar totodată ușor de înțeles, avem review-uri cu poze adăugate de cliente pentru aproape toate produse­le de pe site. Apoi avem ambalajele care sunt fără cusur și asta contează, nu știu dacă pentru toată lumea, însă pentru manichiuristele targhetare de noi aspectul chiar contează. Clientele lor sunt 100% sigură că apreciază un produs am­balat frumos versus unul cu o etichetă simplă albă de hârtie, chiar dacă poate calitatea acestora este similară. Mai contea­ză mult cât de prompți suntem atât în expedierea coletelor, cât și în soluționarea unor eventuale situații. Echipa de traineri și specialiști este clar ceva care ne diferențiază și, deși acum aproape doi ani când am lansat ideea de consilieri de brand, nici un alt brand nu făcea așa ceva, acum majoritatea fac asta. Acesta este clar un semn că facem treabă bună ☺. Probabil lucrul care ne diferențiază cel mai mult este inovația, străda­nia noastră de a revoluționa industria prin produse noi care ușurează mult munca manichiuristelor. Ca și ultim lucru de menționat, ar fi calitatea constantă și deosebită a produselor, însă acest lucru nu este neapărat diferențiator, ci de fapt este parte integrată a brandului.

Iar pentru mine personal, cred că Nolia este un brand unic, construit pe baza experienței mele de 11 ani în domeniu. Tot ce fac sau aleg, o fac cu mintea și din perspectiva manichiu­ristei, niciodată nu aleg calea ușoara pentru brand, aleg exact ceea ce are nevoie manichiurista când lucrează cu produsele noastre. De fapt, acesta este și scopul nostru de bază, our core aspiration să zic așa, să fim exact ceea ce are nevoie orice ma­nichiuristă în acel moment și, fără nici un gram de modestie, pot să susțin că asta facem de șase ani.

Cum a fost și cum este acum pentru tine perioada aceasta de pandemie? Care a fost impactul pandemiei din punct de vedere personal și profesional?
Pentru mine, noi, cei de la Nolia, 2020 a fost un an excelent. Dacă nu am menționat mai devreme, trebuie să specific că Nolia este familia mea, soțul și mama mea lucrează cu noi, iar colegele de la sediu sunt persoane cu care îmi place să îmi petrec timpul. Două dintre ele mi-au fost chiar cliente fidele mai mulți ani. La început, trebuie să recunosc că ne-am speriat de pandemie și de ce implicații avea. Noi aveam niște planuri clare pentru 2020 și ne era teamă că pandemia avea să ni le încurce, însă acest lucru nu s-a întâmplat deloc. În pandemie am decis să fim alături de cliente și să oferim valoare, am oferit măști și dezinfectanți în mod gratuit la o sumă minimă cumpărată. Alții tăiau din costuri, dar noi am ales să investim, pentru că știam cât de necesare erau atunci aceste produse, mai ales că nu doar că aveau prețuri inima­ginabil de mari, dar nici nu erau disponibile deloc. Apoi am făcut o serie de materiale video cu invitați speciali, cu sco­pul de mai ridica puțin moralul comunității Nolia, ba chiar am oferit informații prețioase despre promovare, afacere din punct de vedere legal și chiar am invitat oameni cu experi­ență în aceste domenii. Se pare că eforturile noastre au fost răsplătite și imediat după ieșirea din starea de urgență am înregistrat creșteri semnificative în vânzări.

În final, acum că e pe terminate, 2020 a fost anul cel mai provo­cator, dar clar cu cele mai mute reușite atât pe plan personal, cât și profesional. Am lansat produse noi, revoluționare, care chiar au făcut diferența, am mărit echipa de la sediu cu cinci persoane noi și valoroase, am început colaborări cu specialiști în banking, leadership etc. Am schimbat sediul cu unul triplu ca mărime și în sfârșit avem spațiu de depozitare pentru toate produsele. Iar noi, familia Brumă, ne-am mutat în casă nouă, am lăsat în urmă apartamentul în care am pus bazele brandului și ne-am crescut copiii, locul unde am devenit o familie. Acum locuim în casa mult visată și totul e exact așa cum ne-am dorit, e liniște și e bine, încheiem anul cu bine, cu multe reușite și cu ambiții noi pentru anul ce urmează.

Ce alte pasiuni mai ai? Cum îți petreci timpul liber?
Pasiuni… păi Nolia este pasiunea mea, ador tot ce fac în calita­te de manager marketing și fondator. Creez campanii unice, lansăm produse, avem feedback pozitiv de peste 99% de la cliente, brandul arată și se prezintă exact cum am visat din­totdeauna. Asta e pasiunea mea, să fac lucruri deosebite, re­marcabile, care să schimbe în bine viețile celor care intră în contact cu mine sau cu munca mea. O altă pasiune este să fiu speaker. Am experimentat acest lucru în urmă cu câțiva ani, când am organizat o caravană în peste șapte orașe din țară. Atunci am vorbit publicului mai mult despre produse și puțin despre dezvoltarea personală. Între timp, am descoperit că îmi place să le vorbesc oamenilor despre viață, despre locurile care ne schimba viața, despre evoluția noastră ca in­divizi, despre fericire, aspirații și vise împlinite. Cred că încep să conturez un nou proiect, însă încă nu știu care va fi forma în care va fi prezentat.

Timpul liber îl petrec cu familia și prietenii, îmi place să fiu înconjurată de oameni frumoși și fericiți, fug de oamenii nega­tiviști sau pesimiști, pentru că au tendința să îmi taie aripile, ori tot ce îmi doresc eu de la viață este să visez și să fac tot ce îmi stă în putință să urc treaptă cu treaptă spre vise, oricât de im­posibile ar părea.


Follow Us On Instagram