Ce înseamnă „PR făcut pe genunchi” – Denis Radu

Să fii PR, la fel ca ideea de a fi medic sau doctorand în turism sau inginerie, este o chestiune de vocație, de chemare, de pasiune. Și chiar dacă sunt multe școli sau cursuri de comunicare și PR, industria aceasta are, de multe ori, sincope și se face pe genunchi.

Nu întâmplător am făcut la început acele comparații cu alte meserii, pentru că Denis Radu are două mastere și este doctorand în Turism Internațional. Dar puțini știu aceste lucruri, pentru că Denis este cunoscut pentru activitatea sa ca PR în zona de luxury, beauty și lifestyle și a fost declarat cel mai bun PR din domeniul Beauty în 2023 de către revista Cosmo Beauty.

De la branding personal la PR, de la blogging de lifestyle la creator de conținut pe zona luxury, Denis a ajuns să fie unul dintre cei mai respectați și apreciați oameni de PR din România.

Dincolo de brandurile de lux cu care a colaborat, de proiectele pe zona de fashion și evenimentele care îl recomandă, Denis mai are încă multe povești de spus și adevăruri de scos la lumină. Care sunt cele mai frecvente greșeli care se fac în industria de PR și ce face el diferit, aflăm în următorul interviu:

Știm că, de multe ori, vorbești pe pagina ta de Instagram sau pe alte canale de social media despre „PR făcut pe genunchi”. Ce înseamnă mai exact acest concept și ce greșeli fac anumite agenții sau freelanceri în zona de PR?

În primul rând, în industria de PR eu nu lucrez cu liste, eu colaborez cu oameni. Știu mulți freelanceri sau angajați în agenții de PR care confundă lista din Excel cu diferite prenume, cu activitatea de PR. Eu nu lucrez cu liste, cu niște cifre goale în niște coloane.

Eu mențin mereu activă relația pe care o am cu oamenii cu care colaborez. Le știu dorințele, le știu poveștile de viață, le știu prietenii, iar unii dintre ei au devenit și prietenii mei. Când mai aud câte o agenție cu solicitări de genul „dă-mi o listă cu nume” îi răspund sec „eu n-am liste cu nume, eu cunosc oameni. Cu ce te pot ajuta?”. Și aici intervine a doua problemă. Mulți cred că dacă ai o poză la panou cu o vedetă de calibru din România, fie că vorbim de un influencer de beauty, un actor important sau un artist consacrat, automat acea persoană e prietenul tău sau prietena ta și poți să o chemi la evenimente „pe prietenie”.

Da, poate la UNTOLD am făcut poză cu Armin, dar nu înseamnă că pot să îl sun într-o zi de luni și să îl invit vineri la un eveniment pe buget de semințe. Și am dat un exemplu grosier ca să se înțeleagă. Și aici sunt doar două dintre cele mai grave greșeli care se fac. Nu mai zic că nu toți oamenii pe care îi cunosc se potrivesc peste tot, chiar dacă poate că există buget pentru ei. Nu pot să chem, de exemplu, o persoană cu lifestyle vegan sau raw vegan la un eveniment unde se lansează preparate doar pe bază de carne. La fel, e doar un exemplu, dar ce vreau să spun este că e important să transmitem corect mesajele către public și mass-media când organizăm evenimente de PR pentru că, altfel, își pierd relevanța.

Cum ai ajuns în industria de PR? Îți mai aduci aminte primul eveniment în care te-ai implicat în organizare?

Viața m-a adus aici, în acest punct. E o iluzie să crezi că noi decidem. Da, decidem să mâncăm o pizza Margherita și nu burger cu Black Angus, dar lucrurile majore sunt prestabilite, mai ales acelea care poate că ne schimbă viața: afaceri, interacțiuni pe plan personal și profesional.

Pe scurt, primul event a fost în 2010, „Shopping in the dressing room”, la un showroom de mobilă, unde am mai adus-o pe Laura Lazăr de la Băcănia Veche și Maison Dadoo. Fiecare invitat și-a chemat cunoscuții și așa am pornit pe calea evenimentelor de PR.

Ce te-a determinat să devii PR? Și de ce ai renunțat la gândul de a fi manager în turism?

Tot viața, și nu o spun cu spirit de glumă. Făceam PR din 2007 în Ploiești, orașul meu natal. Dar, real nu știam că așa se cheamă. Era încă era hi5…

În plus, în 2004, când am terminat Facultatea de Turism, industria turismului în România era la ani lumină față de perioada în care e astăzi, mai ales pe zona de turism intern. Așa că, am decis să mă perfecționez în zona de PR, să îmi dezvolt skill-urile și să construiesc acest brand personal pe care îl cunoașteți azi.

Ce proiecte importante ai în desfășurare și ce pregătești pentru anul 2024?

În 2024 vreau să mă axez pe ce îmi place mie mai mult și anume HoReCa, press tripuri si evenimente de networking. Asta îmi place cel mai mult, „connecting people with amazing places”, fie că vorbim de hoteluri și peisajele aferente din acele zone, de restaurante și cafenele sau saloane de beauty.

Legat de 2024, unde ai ales să petreci Crăciunul și revelionul?

Acasă, în București. Nu am vrut, dar așa a fost să fie. A fost un an aglomerat și n-am avut timp să mă gândesc la relaxare. Dar, nimic nu este întâmplător.

La final, ce înseamnă pentru tine un PR de succes și care sunt acele atribute care te fac pe tine un PR cu succes în industria în care activezi?

Un PR de succes e un concept forțat. În schimb, un PR făcut corect te ajută într-adevăr să ai succes și să devii un model pentru industrie dacă faci asta cu pasiune și recurență. Și, așa cum am spus anterior, a chema doar „liste de influenceri” la evenimente nu înseamnă PR.

PR realizat corect înseamnă: comunicate de presă, articole în publicații, interviuri, recenzii, practic totul trebuie interconectat conform unei strategii create inteligent, nu scrisă pe genunchi.

Și consider că până nu știi să faci PR events fără bugete sau cu bugete minime, e ca și cum ai fi primit totul gratis în viață. Nu este ceva rău să primești totul gratis, dar nici nu poți declara că ai avut o contribuție notabilă sau că ai skill-uri pentru acest lucru. Cu bugete nelimitate la îndemână poate oricine… pe banii altora sau ai părinților.

 


Follow Us On Instagram