7 motive pentru care business-ul tau are nevoie de un blog – by Raluca Zdrobiș, Marketing Wizard

Dacă îți dorești să crești traficul pe site-ul business-ului tău în mod constant, să atragi clienți noi, să crești loialitatea clienților actuali și să devii un lider în nișa ta, site-ul tău are mare nevoie de un blog! Puterea pe care o are un blog și transformările pe care le poate aduce unui business sunt enorme, beneficiile sunt nesfârșite, tocmai de aceea este printre primele schimbări pe care le recomand oricărui nou client al agenției.

Scopul unui blog este de a adăuga în mod constant valoare prin publicarea de articole informative, bine scrise, create cu strategie și implicarea clienților.

Bloggingul ajută la creșterea traficului online, conversia clienților, menținerea implicării clienților actuali, diferențierea față de competitori și, nu în ultimul rând, creșterea cererii și interesului pentru produsele sau serviciile tale.

Partea cea mai frumoasă a articolelor de blog? Din fericire, acestea oferă beneficii mult timp după publicarea lor pe blogul afacerii tale!

Atunci când ai un blog pe site-ul business-ului tău, trebuie să ții totuși cont de câteva reguli pentru ca acesta să fie unul de succes și să îți aducă beneficii. În primul rând, mai mult înseamnă mai bine. Prin urmare, cu cât creezi mai multe articole de blog, cu atât vei obține mai multe dintre beneficiile menționate.

Dar, ține cont de faptul ca asta înseamnă conținut valoros și captivant care nu promovează doar serviciile sau produsele tale. Nu orice articol de blog aduce plus valoare clienților și potențialilor tăi clienți. Articolele trebuie să fie interesante, captivante, valoroase din punct de vedere al informațiilor utile pe care le oferă, suficient de scurte pentru a putea fi acoperite într-un timp scurt de către cititor, dar suficient de lungi pentru a putea fi indexate corect SEO. Da, articolele trebuie sa fie scrise având în minte optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO) și asta este poate cea mai importantă informație din acest articol!

Dar, care sunt modalitățile reale prin intermediul cărora blogul ajută la creșterea unui business?

  1. Creșterea traficului pe site

În primul rând, atunci când sunt scrise corect și sunt indexate SEO, articolele de blog atrag trafic nou pe site, trafic care mai apoi poate fi redirecționat către serviciile sau produsele comercializate. În plus, traficul nou ajută site-ul să ajungă cât mai aproape de prima pagină în căutările de pe Google, ceea ce înseamnă ca poate fi descoperit mai ușor de către viitori clienți.

Ce trebuie să faci? Publică conținut frecvent și constant, articole care aduc valoare educațională, articole de divertisment, dar și soluții la cele mai frecvente probleme pe care clienții tăi le întâmpină, soluții pe care business-ul tău le poate oferi.

Traficul mai mare pe site este benefic pentru orice tip de afacere, mai ales pentru vizitatorii care descoperă conținutul tău în căutarea unei soluții la problemele lor.

Mai mult trafic înseamnă mai multe leaduri pentru companiile B2B și B2C, fie că promovezi servicii SEO sau cele mai recente produse de papetărie. Companiile văd beneficii semnificative atunci când blogul este actualizat frecvent, în comparație cu cele care nu au un blog sau nu îl actualizează o dată pe lună.

Mai mulți oameni pe site-ul tău pot însemna mai multe potențiale rezervări, mai multe completări ale formularului de contact și mai multe cereri de la potențiali clienți.

Dacă vrei un blog care să atragă trafic pe site-ul tău, publică articole care vorbesc despre cele mai frecvente probleme pe care clienții tăi le întâmpină și asigură-te că alegi titluri care atrag și descriu corect conținutul articolului.

  1. Atrage clienți noi

Indiferent de ceea ce caută un client nou, site-urile care au blog și oferă constant conținut valoros vor atrage mai mulți clienți noi! Pentru că sunt mai ușor de descoperit prin intermediul articolelor publicate.

Business-urile care își actualizează blogurile frecvent și furnizează conținut educațional și distractiv care răspunde nevoilor căutătorilor potențialilor clienți va trage atenția și va ușura decizia clienților de a apela la serviciile oferite sau de a cumpăra produsele comercializate prin prisma poziționării în calitate de leader care știe despre ce vorbește.

Înainte de a lua decizia finală de cumpărare, clientul va face cercetări online, indiferent că dorește să achiziționeze un produs sau un serviciu. Cel mai probabil va folosi Google pentru a cerceta despre toate argumentele pro și contra, beneficii, recenzii și recomandări pentru a-și susține achiziția. Cu cât mai scump este produsul sau serviciul, cu atât mai multă cercetare este probabil să se efectueze.

Articolele educative, care ajută clientul la o mai bună înțelegere a nevoilor pe care le are, o mai bună înțelegerea a produsului sau serviciilor oferite, îi poate influența părerea și poate înclina balanța în favoarea business-ului tău.

Deși crearea unei strategii de blogging și scrierea articolelor necesită timp, cunoștințe temeinice și capacitatea de a scrie pe înțelesul clienților, la final de zi este un efort care merită din plin și ajută afacerea să crească și să atragă clienți noi.

Un blog educativ le permite potențialilor tăi clienți să caute o soluție la problema lor în timpul lor liber și să te contacteze atunci când sunt pregătiți să cumpere pentru ca s-au convins că știi ceea ce faci și ești cea mai bună alegere pentru ei.

  1. Educă și implică cititorii

Potențiali clienți apreciază să fie informați, de aceea petrec foarte mult timp pe telefon citind despre diverse soluții pentru problemele lor, aflând despre probleme pe care nici nu știau că le au, descoperind lucruri noi pe care le pot face sau identificând afaceri noi care le pot ușura viața.

Cititorii pot explora conținutul din confortul casei și pot afla despre o afacere la care poate nu s-au gândit niciodată că le poate oferi o soluție viabilă pentru o problemă despre care nici măcar nu știau că o au cu o zi în urmă.

Conținutul de tipul „știați că” poate ajuta un potențial client să descopere că are nevoie de un serviciu la care nici nu se gândise, să identifice o problemă pe care nu știa că o are.

De exemplu: Știai că business-urile care au un blog integrat pe site-ul lor atrag mai mulți clienți decât cele care nu au? Lipsa unui blog este unul dintre motivele pentru care un site nu atrage suficient trafic organic și nu reușește să ajungă pe prima pagină cu rezultate la căutările după cuvinte cheie.

Știai că poți apela la o agenție sau un freelancer pentru a-ți scrie articolele de blog, după o strategie bine definită, astfel încât să beneficiezi de cele mai bune rezultate pentru afacerea ta, cu un efort minim din partea ta.

Foarte importantă este și interacțiunea cu cititorii. Atunci când aceștia lasă un comentariu sub un articol de blog, interacționează cu ei răspunzând la comentarii și, atunci când este posibil, redirecționează-i către soluțiile (serviciile, produsele) pe care le oferi.

Lumea tehnologiei este în continuă evoluție, iar bloggingul este o modalitate excelentă de a ține cititorii informați și educați.

  1. Arată și spune ce poate face afacerea ta

Pentru multe afaceri, cum ar fi antrenorii personali, fotografii, makeup artiștii, tehnicienii de unghii, hair stylists, designerii web etc, un blog poate funcționa ca un portofoliu continuu al lucrărilor. Un astfel de blog este ideal pentru companiile care se bazează pe dovezi ale succeselor trecute pentru a atrage clienți noi în baza succeselor obținute anterior. Este esențial să ai o modalitate ușoară de a arăta potențialilor clienți ce tipuri de rezultate pot aștepta.

Cu un text scurt, interesant  și câteva fotografii atrăgătoare despre munca ta, poți crea cu ușurință un portofoliu impresionant și îți poți direcționa clienții acolo.

Deși poate necesita mai mult efort să actualizezi întregul tău site, în funcție de modul în care a fost creat, blogurile pe sisteme de gestionare a conținutului precum WordPress sunt în general ușor de actualizat, chiar dacă nu ai multă cunoștință tehnică. Și, din fericire, poți oricând apela la un specialist care să îți facă tranziția.

Odată ce ai un blog care să îți reflecte munca, cu un simplu link poți direcționa potențialii clienți către rezultatele muncii tale, pentru ca aceștia să își facă o idee despre calitatea și eficacitatea muncii tale.

Dacă ești hair stylist, poți scrie texte despre probleme întâlnite în rândul clienților tăi. Poți vorbi despre păr uscat, deteriorat, despre probleme ale scalpului sau doar despre colorări, decolorări și tehnici. Include fotografii reprezentative, calitative, care să ajute la o mai bună întreținere.

Efectul fotografiilor înainte/după și descrierile detaliate ale proiectelor sunt suficient de convingătoare pentru a face pe oricine să devină client nou.

  1. Un articol de blog atrage trafic multă vreme după publicare

Acesta este unul dintre cele mai puțin discutate beneficii ale blogurilor – ele continuă să atragă noi leaduri și clienți mult timp în viitor – uneori ani.

HubSpot raportează că mai mult de trei sferturi dintre vizualizările de blog sunt din postările mai vechi. Mai mult decât atât, acele postări vechi ajută la colectarea majorității (peste 90%).

Deși este important să creezi postări noi, postările mai vechi pot rămâne relevante pentru cititorii tăi mult timp. Postările vechi de blog care au obținut autoritate și au ranking bun în timp, aduc o cantitate rezonabilă de trafic organic și pot fi, de asemenea, actualizate cu ușurință pentru a servi business-ului și obiectivelor actuale.

Acesta este motivul pentru care este o practică excelentă să păstrezi blogurile mai vechi proaspete cu date recente și legături noi. Uneori, este suficient să faci câteva ajustări mici pentru ca blogul să își păstreze utilitatea și să continue să aducă leaduri calificate.

  1. Construiește o comunitate în nișa ta

Atunci când majoritatea afacerilor se gândesc la blogging, se concentrează asupra clienților. Rar se gândesc la posibilitățile de networking pe care un blog stabilit le poate crea. Fiecare nișă are câteva bloguri de încredere și valoroase – gândește-te la sutele de bloguri de marketing digital.

Doar câteva se evidențiază, și toate au blogging constant și frecvent. Poți fi sigur că acelea sunt cele cu cele mai mari portofolii de clienți și parteneriate strategice. Multe companii urmăresc conținutul pe care îl lansează concurenții lor. Urmărirea unui flux de bloguri este cea mai simplă modalitate de a vedea ce fac alții.

Observarea a ceea ce scriu alții în bloguri ajută o afacere să rămână competitivă. Dar ajută și la stabilirea unor avantaje puternice de networking cu alții din nișă.

În timp, poți crea o conexiune cu cititorii tăi prin tonul și conținutul blogului care, în cele din urmă, va dezvolta loialitatea față de marcă. Din acest motiv, articolele de blog trebuie să aibă ca scop secundar crearea și menținerea unei comunități și îmbunătățirea calității vieții oamenilor.

  1. Câștigă încrederea cititorilor

Când o afacere stabilește încredere, reputația sa se răspândește mai rapid. Stephen R. Covey, autorul „Cele șapte obiceiuri ale oamenilor extrem de eficienți”, o lectură obligatorie pentru oricine implicat în afaceri, spune: „Când contul de încredere este mare, comunicarea este ușoară, instantanee și eficientă”.

Bloggingul frecvent și constant este cea mai simplă modalitate pentru brandul tău să construiască această încredere. Atunci când dezvolți conținut extrem de valoros care adaugă în mod constant valoare cititorilor tăi, brandul tău va fi asociat rapid cu cele mai bune soluții din nișa sa.

Încrederea nu se stabilește rapid, dar odată ce un cititor descoperă un blog plin de valoare, va reveni iar și iar pentru informații și soluții și va deveni, pentru el, un punct de referință în domeniu. Și, în cele din urmă, acest lucru îi va conduce să devină clienți – probabil clienți pe termen lung.

În cazul în care încă nu ai înțeles, am spus-o de câteva ori deja în acest articol – pentru a avea succes, blogul trebuie să aducă valoare.

Pentru a construi și menține o afacere profitabilă, conținutul tău de blog trebuie să fie informativ, util, educativ și interesant. Este esențial să creezi și să menții un program constant de actualizare a blogului și să menții un ton înalt pentru conținutul pe care îl publici.

Dacă ești într-o nișă concurențială sau deții o afacere locală care luptă pentru a obține vizibilitate, bloggingul constant și optimizat poate oferi avantajul de care ai nevoie pentru ca afacerea ta să iasă în evidență.

Poate părea un efort considerabil, dar beneficiile de a atrage clienți noi și a-ți crește afacerea depășesc cu mult efortul de a scrie și de a publica regulat pe blog. Dacă ești pregătit să începi, crearea unui blog poate fi un pas critic pentru succesul continuu al afacerii tale.

Este esențial să creezi articole de blog cu cele mai bune practici de SEO în minte și să fii perseverent în promovarea lor pe canalele de știri sociale și în newslettere. Acest lucru asigură rezultate bune la căutările clienților și un flux constant de cititori care va descoperi articolele.

Asigură-te că fiecare postare de blog inspiră acțiune de un fel sau altul, așa că include la final un call to action.

În funcție de afacerea pe care o ai, poți redirecționa cititorii către un alt articol interesant pe care l-ai publicat, către servicii și produse sau către un formular pentru a stabili o consultație. Poți, de asemenea, să îi redirecționezi către formularul de contact pentru a afla mai multe informații despre subiectul articolului și despre soluțiile pe care tu le oferi.

Mulți dintre ei sunt gata să avanseze imediat ce găsesc ceea ce caută. Un blog cu postări optimizate care conțin sfaturi legale și subiecte legate de domeniul tău de practică poate atrage oameni pe site-ul tău exact în momentul potrivit și crește șansele ca ei să aleagă să lucreze cu tine.

 


Follow Us On Instagram