Oferă atenție clienților tăi!

Mi s-a întâmplat de multe ori (și sunt sigură că nu sunt singura) să fiu în postura de „client”, iar persoana care mă servea să facă, în același timp, și altceva. Știu că și ție…

Este vorba despre acele momente când ni se oferă un produs sau serviciu, fie că ne referim la un magazin alimentar sau unul de haine, fie că vorbim despre un salon de înfrumusețare, un restaurant sau orice alt tip de serviciu, este vorba despre acele momente când cel care ne servește vorbește la telefon (cel mai des întâlnit caz), vorbește cu un coleg/o colegă sau chiar cu un alt client.

Sigur ați experimentat și voi o situație similară, cel puțin o dată în viață, în care persoana care v-a servit să nu vă acorde atenție în timpul oferirii produselor cumpărate sau a serviciilor prestate.

Aș vrea acum să vă întreb – cum v-ați simțit? Și este important să vă amintiți ce ați simțit, cum v-ați simțit, pentru că acum voi face referire strict la serviciile pe care le oferiți voi, cei care lucrați în industria frumuseții.

De ce e important? Pentru că așa cum v-ați simțit voi în acea situație, în care nu vi s-a acordat atenție în timp ce cumpărați un produs sau un serviciu, așa se simt și clienții voștri atunci când voi faceți altceva în timp ce ei sunt în salon.

Mă refer la acele momente când răspundeți la telefon în timp ce aveți o mână în părul clientului. Când înce­peți conversații cu colegii, iar clientul stă liniștit pe sca­un și le ascultă (deși în majoritatea cazurilor, n-ar vrea). Când clientul e nou și în loc să-l cunoașteți, începeți să vă spuneți părerea despre cel/cea care i-a oferit servicii înaintea dvs., cât de greșit a procedat (caz întâlnit foar­te des la manichiură și la coafor) și exemplele ar putea continua.

E important ca atunci când clientul a ajuns în salon, in­diferent de tipul de serviciu pe care-l oferiți, să fiți acolo pentru el, să-i acordați toată atenția, să fiți prezent/ă pe toată durata vizitei la salon. Pentru că nu contează doar rezultatul final obținut, ci și cum se simte clientul tău, în timp ce… îți e client.

Clienții, oricât de mulțumiți ar fi de modul de execuție al unul serviciu, nu se întorc dacă experiența totală nu a fost una pozitivă.

Ștefania Ardelean


Follow Us On Instagram