O companie, un brand, trei litere…OPI

Fără îndoială, fiecare femeie pasionată de manichiură și pictură pe unghii are acasă cel puțin o sticluță de ojă de care are grijă cu sfințenie: vorbim despre OPI, devenit azi un nume de referință în industria produselor destinate unghiilor. Creator al unor produse revoluționare, acest brand made in Usa are o istorie fascinantă care depășește granițele artei manichiurii.

Totul a început în prima parte a anilor ’80

Suzi Weiss-Fischmann

OPI, numit inițial Odontorium Products Inc., era o companie de produse de tehnică dentară pe care George Schaeffer o cumpărase în 1981. La puțin timp după achiziția acesteia, lui Schaeffer i s-a alăturat Suzi Weiss-Fischmann, Co-fondator și Ambasador al brandului OPI. Schaeffer și Weiss-Fischmann au încheiat un parteneriat cu biochimistul R. Eric Montgomery și au creat un sistem acrilic pe care Schaeffer îl vindea din ușă în ușă saloanelor cosmetice. Ulterior au închis afacerea cu produse de tehnică dentară și s-au concentrat exclusiv pe produse pentru unghii, schimbând denumirea în OPI Products Inc.

În 1987, a fost lansată sticluța de ojă OPI al carei design brand-new a devenit un simbol. OPI a fost primul lac de unghii care s-a prezentat într-o sticlută cu o formă originală. Toate celelalte companii foloseau sticluțe obișnuite. Astăzi, ea nu este numai distinctă, este un simbol. În 2012, a fost prezentată la National Trademark Exposition apărând alături de alte simboluri precum sticla Coca-Cola și pălăria cu urechi de șoricel Disney.

În 1989, OPI și-a extins gama adăugând lacuri de unghii și ulterior alte produse. În 2003, OPI a creat colecția Legally Blonde 2 care a fost folosită și în filmul cu același nume. Au urmat colaborări cu Ford Mustang, filmul Alice in Wonderland din 2010 și Dell (2009). Tot în 2003, OPI a lansat o colecție de lacuri pentru căței numită Pawlish. În 2007, în urma presiunilor făcute de EPA și de Campania pentru Siguranța Cosmeticelor, OPI a reformulat produsele și a eliminat formaldehida și toluenul din compoziția acestora.

Un brand al celebrității

OPI a colaborat cu diverse celebrități pentru a-și orienta produsele către o nișă specială, colecțiile fiind denumite după artistul care a contribuit la completarea gamei. Justin Bieber, de exemplu, s-a numărat printre primii care au creat o linie de produse pentru OPI. În 2010, colecția sa „One Less Lonely Girl” a fost lansată în lanțul de magazine Nicole by OPI și vândut exclusiv în magazinele Wal-Mart.

Cântăreața Katy Perry a creat propria colecție by OPI, lansată în ianuarie 2011. Colecția a cuprins 5 nuanțe, toate denumite după hiturile lui Katy, „Teenage Dream” și „Last Friday Night”, scoțând în evidență noul produs „Shatter”, care dădea un aspect de lac crăpat atunci când era aplicat pe unghie.

Tot în ianuarie 2011, tenismena Serena Williams a lansat propria colecție numită „Glam Slam”. Lansarea colecției a fost programată simultan cu cele 4 turnee de tenis – Australia Open în ianuarie, French Open în mai, Wimbledon în iunie și U.S. Open în august.

Selena Gomez a colaborat cu Nicole by O.P.I pentru o nouă colecție. Având 14 culori diferite adresate noului sezon de primăvară, Gomez a afirmat că acestea au fost menite să evidențieze stilul său simplu, clasic și elegant. Fiecare culoare a fost numită după hiturile starului, cum ar fi „Hit the Lights” și „Love Song”.

În primăvara anului 2013, compania a încheiat un parteneriat cu Mariah Carey. Protagonistul colecției a fost noul produs al companiei, formularea „Liquid Sand”, un luciu pe bază de gel cu finisaj mat. „Liquid Sand” era prima formulare de acest tip și a fost inclusă în colecția „007 The Bond Girls” by OPI, lansată mai târziu în acel an.

OPI a colaborat și cu Carrie Underwood, lansând o colecție cu Nicole by OPI, având 14 culori diferite.

Când Suzi Weiss-Fischmann a deschis afacerea de produse pentru unghii în 1981, avea o mulțime de idei și speranțe. Însă nici măcar ea nu bănuia ce avea să devină OPI azi. După 34 de ani, OPI este leader în industria produselor pentru unghii, cu vânzări de peste 100 de milioane de sticluțe pe an. Weiss-Fischmann este cunoscută ca “Prima doamnă a unghiilor.”

Chiar dacă începutul său a fost cu totul altul, OPI este acum un brand respectat în industria produselor pentru unghii. Sticluțele de ojă sunt renumite nu numai pentru culorile vii și rezistența lor pe unghie, ci și pentru jocul de cuvinte din care sunt alcătuite denumirile nuanțelor.

Câteva exemple de denumiri haioase și sarcastice sunt „I’m Not Really A Waitress” (un roșu strălucitor) și             „Tickle My France-y” (un mov nude), fiecare femeie identificându-se cu o nuanță. „Nuanțele mele favorite au fost cele îndrăznețe, care au schimbat piața,” spune Weiss-Fischmann, „precum ‘Lincoln Park After Dark,’ un mov închis. Am lansat-o în perioada în care roșul și rozul erau omniprezente. După ce am lansat aceste nuanțe închise, ele au căpătat rapid succes și au devenit o formă de exprimare. Acum nu mai avem reguli.”

Ce se ascunde în spatele numelui unei culori?

Găsirea unor denumiri haioase pentru nuanțe implică o echipă formată din șase oameni care se închid într-o cameră multe ore, cu tone de mâncare (nu și alcool), după cum spune Weiss-Fischmann. Jocul acesta se numește masa rotundă, iar la final se analizează sute de variante până la alegerea unui nume. Cum vă hotărâți asupra unui nume? „Pur și simplu simțim că acela trebuie să fie,” spune ea, recunoscând în același timp că de multe ori există propuneri foarte bune dar sunt eliminate din motive pe care până și echipa nu poate să le explice. Aceste propuneri se păstrează ca rezervă.

O colaborare plină de strălucire

Poate că nu v-ați gândit niciodată să asociați OPI cu Coca-Cola. Până la urmă, băuturile răcoritoare nu sunt chiar o inspirație pentru lacurile de unghii. Însă Weiss-Fischmann spune că funcționează.

OPI descrie această nuanță ca roșu clasic – întotdeauna la modă, întotdeauna perfectă.

„Parteneriatul cu Coca-Cola este o oportunitate imensă,” spune ea. “Am discutat despre crearea unei colecții pe o perioadă de patru ani și văzând-o cum se dezvoltă este încântător. O asociere între două branduri mari este exact ce trebuie.”

Așa că unele dintre cele mai renumite băuturi ale Coca-Cola, inclusiv Coca-Cola, Diet Coke, Coke Zero, Cherry Coke, Vanilla Coke, Sprite și Fanta au fost inspirația pentru culorile colecției, disponibilă din ianuarie 2014 în saloanele profesionale. Câteva dintre denumirile haioase ale nuanțelor sunt: You’re So Vain-illa (Vanilla Coke); Today I Accomplished Zero (Coke Zero); Green on the Runway (Sprite) și Orange You Fantastic! (Fanta Orange).

Dar cum a ajuns OPI să se inspire după aceste băuturi? Pentru că mai toate băuturile au culori similare. „Nuanța de roșu Coca-Cola este o replică fidelă a celei de pe sticlă,” spune Suzy. Cât despre celelalte nuanțe, lichidul și ambalajul ne-au ajutat să ne inspirăm.

Coca-Cola este un brand de renume în toată lumea, dar Weiss-Fischmann subliniază că un parteneriat cu un alt brand la fel de renumit cum e OPI atrage atenția asupra faptului că marile companii recunosc că femeile sunt consumatori puternici. Și cine ar putea să ilustreze mai bine acest concept decât o companie de produse pentru unghii aflată în prezent în top?

Implicare și devotament

Pe lângă pasiunea pentru unghii, Weiss-Fischmann este o mare iubitoare de acțiuni caritabile. OPI este un sponsor de nădejde pentru Delete Blood Cancer, o organizație care încurajează oamenii să devină donatori de măduvă osoasă în speranța salvării cât mai multor persoane care suferă de leucemie și alte boli.


Follow Us On Instagram