Crina Marian, 10 întrebări MANAGER PORTRET

Crina Marian, 10 întrebări MANAGER PORTRET

 Te numeri printre primii curajoşi care au ales să facă un business în domeniul beauty. Cum consideri că au fost începuturile afacerii tale raportate la ceea ce era numită atunci piaţă  beauty?

Domeniul beauty m-a atras dintotdeauna. Cand am început bussines-ul, în anul 2004, piaţa de beauty din România era mult mai receptivă la noutăţi în comparaţie cu timpurile prezente. Iniţierea unui astfel de business în România a fost dificilă. De un real ajutor a fost, însă, experienţa acumulată în domeniu pe parcursul a câţiva ani în Europa, experienţa care mi-a dat curajul de a întreprinde  şi de a privi spre viitor cu încredere. 

Este dificil pentru o femeie să se menţină şi să evolueze în acest domeniu timp de mai bine de 8 ani?

Atât timp cât ceea ce faci, faci cu plăcere şi cu dăruire pot să afirm că nu este greu. Am întâmpinat pe parcursul acestor ani diverse „enigme”-  dar o dată elucidate, le-am considerat ca fiind un imbold spre progres.

Momentul STARVAC a însemnat  un real boom la capitolul aparatură pentru remodelare corporală. Cum ţi-a venit ideea importului acestui echipament ?

Este o deosebită plăcere să primesc o asemenea apreciere, deoarece astfel consider că este recunoscut efortul depus pe parcursul a mai multor ani, de a promova o marcă în piaţa de beauty din România. Prima tangenţă cu aparatul STARVAC a fost în anul 2003 într-un centru de înfrumuseţare din Elveţia, unde proprietara a insistat să-mi demonstreze rezultatele vizibile care se pot obţine cu acest aparat. Bineînţeles că mi se părea imposibil, la acel moment, să vezi rezultate cu un aparat de la prima şedinţă, dar m-a convins, şi ideea de a aduce acest aparat în România a prins imediat contur. În urma unui studiu de piaţă s-a dovedit că era nevoie de un astfel de aparat în România. Preţul lui era şi este unul foarte bun în raport cu rezultatele obţinute şi cu fiabilitatea lui, aşadar decizia o fost luată. Nu a rămas decât să mă avânt în tumultul vânzărilor, să mă implic maxim în ceea ce îmi doream să devină o marcă cunoscută în România. Am plecat cu deviza de a oferi clienţilor calitate şi un preţ bun. Inima îmi tresaltă de bucurie şi acum când vorbesc cu clienţi care au cumpărat aparatul STARVAC în urma cu 7 ani şi îmi spun că înca folosesc aparatul la maximă eficienţă. Acest fapt a făcut ca aceşti clienţi să aibă încredere deplină în ceea ce le ofer şi în momentul de faţă (alte tehnologii, produse cosmetice profesionale). Cu mare bucurie pot spune că în acest an compania STARVAC a lansat aparatul DX Twin, un aparat care se evindenţiază prin faptul că are 3 brevete internaţionale şi care reprezintă o nouă dimensiune a dermomasajului, iar rezultatele obţinute sunt cele aşteptate de către clienţii noştri.

Calitatea fără compromisuri este motto-ul tău. Ce ar însemna însă, din punctul tău de vedere, a face compromisuri  în domeniul înfrumuseţării?

Pe parcursul acestor ani, am incercat în permanenţă, să mulţumesc clienţii, chiar dacă uneori acest lucru este o provocare. Clienţii din România pot fi mulţumiţi doar oferindu-le calitate, preţuri rezonabile şi… educaţie. A face un compromis înseamnă a face concesii şi renunţări. Noi ne dorim să oferim clienţilor noştri posibilitatea de a nu renunţa la calitate şi la noile tehnologii apărute, din cauza preţului. Acest fapt m-a impulsionat să negociez cât mai mult preţurile cu furnizorii noştri, explicându-le tendinţele pieţei din România şi bineînţeles, preţurile în tendinţă cu criza care a afectat piaţa într-un mod vizibil. Astfel, am reuşit să obţinem preţuri accesibile pentru o calitate maximă. Pe lângă motto mai avem şi un principiu: dacă clienţii sunt mulţumiţi se vor reîntoarce să achiziţioneze alte produse, ne vor recomanda şi altor clienţi şi, în acest fel se creează un „cerc al satisfacţiei” în care bineînţeles ne integrăm şi noi ca furnizor.

Competiţia este apanajul progresului sau în România lucrurile stau puţin altfel? (vorbeşte despre experienţa ta de business comparând cu ceea ce ai văzut la nivel internaţional)

Depinde din ce punct sunt privite lucrurile. Am apreciat şi voi aprecia întotdeauna pe cei care au pus bazele pieţei de beauty din România. Din acest punct de vedere ei sunt favorizaţi deoarece au în portofoliu brand-uri recunoscute la nivel internaţional şi nu trebuie să depună eforturi pentru a le face cunoscute la noi în ţară. Pentru noi, cei mai tineri, care am venit din urmă, am fost nevoiţi să ducem o luptă crâncenă pentru a reuşi, pentru a ne evidenţia atât ca brand naţional cât şi să facem cunoscute brand-urile pe care le-am ales pentru a fi promovate în România. Dar competiţia este benefică atât cât limitele concurenţei loiale nu sunt depăşite. Se vor găsi întotdeauna într-o piaţă concurenţi care să lupte prin mijloace neloiale, dar piaţa are legea ei şi, în timp, exclude singură acest gen de concurenţi. În România se întâlneşte, însă, o situaţie deosebită: clienţii sunt bombardaţi cu reduceri peste reduceri şi ajung să-şi formeze o imagine confuză despre preţuri şi calitate. Într-o discuţie cu funizorul de aparatură DERMEDICS (Polonia), i-am menţionat faptul că la noi o vânzare se definitivează după îndelungi discuţii şi, bineînţeles după acordarea unui discount substanţial. Am aflat, astfel, că în Polonia aparatele se vând întotdeauna la preţul de listă iar discount-urile se fac doar în perioada expoziţiilor de profil (cum era şi la noi în urmă cu 5-6 ani, până să înceapă criza). Acelaşi lucru se practica şi în Franţa: reducerile de preţ se aplică doar pe perioada târgurilor şi expoziţiilor.

 

CITAT… Sper că ne îndreptăm în direcţia bună şi mi-aş dori mult ca şi clienţii să înţeleagă că valoarea nu poate avea un preţ mic. În calitate de distribuitori avem ca obiectiv să punem la dispoziţia clienţilor noştri noutăţile pieţei astfel încât ei să poată progresa şi, împreună cu ei, să putem progresa şi noi.

A existat o perioadă în care ai devenit asociată într-un proiect business cu Alice şi Olimpiu Galani (Beauty One) dar acum fiecare este pe cont propriu. De ce nu a rezistat această formulă de asociere?

O perioadă foarte frumoasă din punctul meu de vedere! Proiectul a început în 2006, timid, fiindcă niciunul dintre noi nu îşi dorea „asociere”, prin urmare am decis să devenim „parteneri”, fiecare dintre noi păstrându-şi în portofoliu brandurile, urmând să punem la comun şi să ne aducem contribuţia reciprocă pentru alte branduri noi. Totodată s-a născut şi ideea de a dezvolta brand-ul „Beauty One”. Am funcţionat foarte bine în această formulă şi am avansat într-un ritm crescut, ca dovadă, în anul 2007 am primit premiul „Compania cu cea mai spectaculoasă evoluţie în anul 2007” – premiu acordat de Les Nouvelles Esthetiques. În anul 2011 când la ei s-a dezvoltat foarte bine şi departamentul de produse de hair-styling iar în partea mea luase amploare departamentul de make-up,  am hotărât de comun acord că ar putea fi mult mai avantajos pentru ambele părţi să ne separăm. Aşadar nu putem spune că nu a funcţionat formula, ci pur şi simplu am ales să ne dezvoltăm separat. Eu îi voi aprecia întotdeauna, am doar gânduri bune pentru ei şi sunt convinsă că am luat o decizie înţeleaptă atât atunci când am devenit parteneri, cât şi atunci când ne-am separat.

Care sunt atuurile Complete Beauty şi care sunt produsele cu care te identifici cel mai bine?

Atuu-rile Complete Beauty…mi-ar plăcea ca la aceasta întrebare să nu răspund eu. Mi-ar plăcea să răspundă clienţii care au cumpărat de la noi, iar din răspunsurile lor să alcătuiesc un răspuns frumos la întrebarea voastră. Întotdeauna mi-a plăcut să mă identific cu ceea ce fac şi, implicit, cu ceea ce vând. Am început prin a vinde aparatul STARVAC fiindcă îmi plăcea ce vedeam, îmi plăcea ce simţeam când mi se făcea un tratament sau când făceam o demonstraţie. Am uitat să vă spun că, la începuturi eu prezentam aparatul, eu făceam demonstraţia, eu făceam factura şi tot eu mă bucuram de vânzare şi de mulţumirea clienţilor. Dar era o satisfacţie atât de mare încât totul mi se părea foarte uşor. Anul acesta când am testat pentru prima dată aparatul DX Twin mi-am dat seama că o dată ce faci un tratament cu acest aparat, devii dependent. În momentul în care am început să promovez şi să vând aparatele de machiaj semipermanent (criopigmentare) în România, era pentru că am încercat un asemenea machiaj şi mi-a plăcut.

În anul 2005 am început să promovez bronzarea organică (la acel moment bronzarea cu DHA) fiindcă mi-a plăcut foarte mult ideea de a te bronza într-un timp foarte scurt şi totodată sănătos. În anul 2010 am adus în România brandul de machiaj PARISAX PROFESSIONAL fiindcă consider că se pretează pieţei din România, dar înainte de toate am testat produsele şi am apreciat calitatea lor. În anul 2011, DERMEDICS a lansat o nouă gama de aparatură, care include noile tehnologii din piaţă (cavitaţie, radiofrecvenţă, etc). Am testat aparatele şi am ales să promovez aceste tehnologii după ce am văzut rezultate şi bineînţeles după ce am obţinut preţuri speciale pentru piaţa din România. Anul acesta am introdus în portofoliu brand-ul de produse cosmentice profesionale din Franţa-ALGOLOGIE. Vă pot spune sincer că nu aveam de gând să mai aduc un brand nou până în anul 2013 însa o dată ce am testat produsele mi-am dat seama că, în sfârşit am găsit un brand se potriveşte cerinţelor celor mai pretenţioase femei, fiindcă eu mi-am găsit destul de greu un produs care să mi se potrivească perfect. Sunt convinsă că majoritatea femeilor îşi doresc ca tenul lor să fie în permanentă hidratat şi luminos. Am descoperit aceste particularităţi în acest brand, aşadar nu mai puteam aştepta. Concluzie: nu cred că aş putea să spun că nu mă identific cu vreun aparat sau un produs din portofoliul Complete Beauty. Nu aş putea să recomand sau să vând un produs în care nu cred.

Eşti poate una dintre cele mai implicate în afaceri persoane pe care le cunosc. Dintr-o zi care are 24 de ore, câte sunt ale tale şi câte dedicate afacerii. Ce înseamnă, efectiv, o zi la birou, în cazul tău?

Este ora 20.54 când mă străduiesc să termin aceste rânduri. Ziua mea a început la ora 9, dar cum spuneam îmi place enorm ceea ce fac. Merg la birou cu mare plăcere fiindcă mi-am dorit dintotdeauna ca locul de muncă să devină un loc liniştit cu un ambient primitor (şi am reuşit să realizez acest lucru), atât pentru mine cât şi pentru întreaga echipă Complete Beauty. Programul unei zile se împarte între schimburi de mailuri cu furnizorii, cu anumiţi clienţi, discuţii cu departamentul de vânzări, cu departamentul de marketing, cu clienţi, plăţi la banci…şi încă multe altele în funcţie de agenda zilei. Seara mă simt cel mai bine acasă, când mă liniştesc vizionând un film sau citind o carte.  În weekend-uri mă detaşez de muncă pentru a-mi reîncărca bateriile.

Nu ai cum să scapi de întrebarea cu conotaţii personale. Te consideri o femeie fericită, împlinită? (te întreb acest lucru pentru că, în general, bărbaţilor nu le surâde să aibă în preajmă o femeie foarte sigură pe ea şli foarte independentă).

Împlinirea vine din adâncul sufletului fiecăruia…Pot să vă mărturisesc că mi-a trebuit un timp să-mi găsesc echilibrul, dar de anul trecut am început să-mi schimb viziunea asupra vieţii, am început să gândesc mai pozitiv şi, în concluzie, lucrurile frumoase au început să apară. O parte din această schimbare i-o datorez şi partenerului de viaţă care a reuşit să aibă răbdare cu mine, să mă înţeleagă că sunt momente în care munca este mai presus decât viaţa personală. Acum,  reuşim împreună să îmbinăm într-un mod armonios munca cu viaţa personală, aşadar pot să spun că ma consider o femeie împlinită.

 Când îţi iei maşină? (Ştim noi de ce te întrebăm)

O întrebare haioasă…ştim noi de ce! Am lăsat maşina personală pe planul secundar şi am preferat să investesc în alte lucruri pe care le-am considerat mai importante. Dar simt că este pe drum spre mine şi va ajunge în curând…:)


Follow Us On Instagram