Apreciați-vă, iubiți-vă și respectați-vă angajații!

Într-o lume post-pandemică, nu a fost niciodată mai important pentru proprietarii afacerilor să își păstreze cei mai importanți angajați. Ne place să credem sau nu, pandemia a schimbat modul în care lucrăm. Înainte era ceva obișnuit ca, atât proprietarii de saloane, cât și personalul, să acorde prioritate muncii mai presus de orice, petrecând ore suplimentare în salon. Dar pandemia lungă și perioada de după au oferit multor angajați și angajatori șansa de a-și reevalua prioritățile – iar munca nu se mai află în capul listei. În multe țări s-a observat demisionarea angajaților, reprofilarea acestora, iar aceste schimbări sunt puternic legate de efectele pandemiei – multe persoane au căutat joburi care le oferă posibilitatea de a lucra de acasă sau, pur și simplu, contextul pandemic le-a oferit șansa de a analiza în profunzime satisfacția locului de muncă și a vieții cotidiene.

Această perioadă a reprezentat o provocare pentru proprietarii de afaceri, deoarece înlocuirea personalului este costisitoare și consumatoare de timp. Pentru a nu ajunge și voi în această situație, este important să fiți atenți și la nevoile angajaților, nu doar la ceea ce își doresc clienții. Iată cum puteți să vă mențineți personalul motivat și fericit:

Faceți din satisfacția profesională o prioritate

Atunci când personalul își iubește munca, acest lucru duce la relații mai puternice cu clienții și asigură o eficiență mai mare a salonului. De exemplu, pentru a le arăta angajaților că sunt apreciați, oferiți-le o zi liberă cu ocazia zilei lor de naștere. Nici nu vă imaginați ce bucurie le veți face!

Sărbătoriți victoriile

Recenziile pozitive ale clienților pot fi extrem benefice pentru afacerea voastră, din două puncte de vedere: sunt o măsură eficientă pentru a atrage potențiali clienți pe Facebook și Google și îi fac pe angajați să se simtă apreciați. Utilizând funcția de SMS-uri automate către clienți, puteți solicita o recenzie în urma unei programări. Atunci când recenziile pozitive vor veni – ceea ce se va întâmpla cu siguranță, dacă serviciul este satisfăcător, iar personalul amabil – asigurați-vă că sărbătoriți cuvintele frumoase cu toți membrii salonului. Poate că voi, proprietarii saloanelor, sunteți aglomerați cu gestionarea eficientă a afacerii, cu cifre, cu probleme, însă nu uitați un lucru: angajații muncesc zilnic, iar aprecierea clienților, dar și a voastră, poate fi acel ceva care le dă energie și motivație. Nu uitați să îi apreciați ori de câte ori aveți ocazia, și bucurați-vă alături de ei!

Luați în considerare comisioanele

În acest moment, este mai important ca niciodată să vă păstrați personalul. O modalitate de a vă motiva personalul este crearea unui sistem de recompense financiare, cum ar fi un sistem de plată bazat pe comisioane sau un bonus de sfârșit de an.

Investiți în evoluția personalului

Pentru angajați, formarea este o modalitate prin care își pot dezvolta abilitățile și pot continua să evolueze ca profesioniști. Investind în instruirea regulată a echipei, vă puteți asigura că angajații simt că sunt apreciați și că progresează în cariera lor în timp ce lucrează în salonul vostru. În plus, atunci când personalul este bine informat și actualizat cu cele mai recente produse și tendințe, puteți fi siguri că serviciile salonului vor fi cele mai bune de pe piață.

Fiți flexibili când vine vorba de schimbări

După pandemie, flexibilitatea este un aspect important pentru cei care caută să își îmbunătățească echilibrul dintre viața profesională și cea privată sau să își stabilească propriul program. Nu există o soluție universală când vine vorba despre flexibilitate. Cel mai bun mod de a o aborda? Întrebați-vă angajații ce contează pentru ei.

Cu alte cuvinte: oferiți-le acel liber de care au nevoie, fiți receptivi atunci când au urgențe acasă, în familie, fiți înțelegători atunci când este vorba despre un angajat care se simte rău.

Așadar, sfatul nostru este să îi apropiați pe oameni de voi, să creați o relație de prietenie, pentru că, în interiorul salonului sunteți cu toții o familie. Discutați cu fiecare angajat în parte, fiți atenți la nevoile lor, cereți-le părerea, arătați-le că sunt importanți și apreciați. Stimulați-i să spună adevărul, să semnaleze atunci când sunt deranjați sau nedreptățiți și încurajați-i să se înțeleagă și să se ajute reciproc. Poate fi greu, obositor, frustrant, însă, la sfârșitul zilei, atât voi, cât și salonul, dar și angajații, veți avea numai beneficii. Și, până la urmă, acestea sunt atribuțiile unui lider adevărat, iar aprecierile nu vor întârzia să apară.


Follow Us On Instagram